Sjöjungfru?

Standard

Väcktes av en ilsken telefonsignal klockan sju i morse. Iofs hade jag sagt att jag inte skulle sova bort hela lördag förmidddag. Men klockan sju kändes lite väl tidigt. Det visade sig vara 18 som ringde från USA, mitt i natten i hennes tidszon. Det var allvarliga saker som behövde diskuteras – inköp av balklänning.

”Jag har hittat en klänning som jag först inte tyckte om alls för jag såg ut som en sjöjungfru i den. Men sen provade jag den igen och den är faktiskt inte så tokig. Man kan inte hänga undan kläder i butikerna här så jag knölade in den långt in i ett hörn på en klädställning och jag hoppas den är kvar i morgon. Kan du sätta in pengar? Och förresten så behöver jag skor, några smycken och så måste jag fixa håret också”.

Det är tur att vi snart ska åka över och hälsa på så att jag får se den där sjöjungfruutstyrlsen med egna ögon. Sedan behöver jag nog kolla av hur läget är där borta egentligen 🙂 Jag frågade 18 varför hon var uppe mitt i natten och då berättade hon att ”Vi åkte och letade klänningar och sedan åt vi middag och när vi åkte hem åkte vi vägen förbi värdmammans brorsas klubb och det var manliga strippor som uppträdde där, fast de hade kläderna på sig när vi kom, men vi stannade kvar en stund och väntade på att det skulle hända nå’t. Men det gjorde det inte”.

Manliga strippor? Med kläderna på? Om jag inte minns helt fel så är 18:s familj mycket aktiva baptister. Så nu är förvirringen total 🙂 Tur att ungen snart kommer hem igen och att jag får inspektera läget innan dess 🙂

Om pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

Ett svar »

  1. Det ena verkar inte uesluta det andra ”over there”, att vara aktiva baptister samtidigt som man besöker klubbar med manliga strippor. Vi uppfattar det ju som lite skenheligt men jag vet inte jag … man kanske kan vara både ock. Kyrko- och strippklubbsbesökare.

    Det låter väl fint med en sjöjungfruutstyrsel … bara hon kan ta annat en myrsteg i kjolen som jag föreställer mig avsmalnande nedtill?

    Tur och kul för er att få åka över och ”med egna ögon” se och höra hur hon haft det och tur och kul att hon snart kommer hem igen med sååå mycket i bagaget av upplevelser som är obetalbara hur man än ”haft det”, om du förtstår vad jag menar.

    Kramar!

    • Jag tvekade också lite inför den tajta kjolen och påminde 18 om Morticia i familjen Adams…..men hon hävdade att materialet är elastiskt så att det ska gå att röra sig 🙂
      Önskar dig en fin lördag!

  2. Kyrkorna världen över har ofta varit flexibla och kört med dubbelmoral! Är det inte värre än manliga strippor så kan man nog vara lugn!

    Klänningen låter läcker och skulle nog kunna passa bra 18 bra i alla fall med lite rörelsevidd…

    Men tänk att hon snart varit borta i ett helt läsår. Tiden går…

    Ha en fin lördag!

    • Ja jag fattar inte var det här året tog vägen…..Snart är hon hemma igen och det lär ju bli en betydligt större omställning för oss alla än det var när hon åkte 🙂

  3. Du blev klarvaken på tre röda antar jag…
    Å du oroa dig inte över ”yankarna”. De är ju kända för sin dubbelmoral och kläderna åkte ju inte ens av;-). Även baptister försöker vara människor;-)

  4. Bbbb aptister … hrmf, 18 år är en farligt härlig ålder då allt kan hända.
    Nej, tror alvarligt att det inte händer ett dugg som ett mammahjärta behöver oroa sig för.
    Kram morsan.

  5. Ha ha! 🙂 Detta med kläderna på var förstås ett tillägg för att lugna mamsen 🙂 ja, det är roligt med de unga. En stor igenkänningsfaktor över diskussionen om klädval.

    Allt är så intensivt med dem, och de är så i nuet att man dras med i allt. Härligt!Själv har jag nyligen haft en stor diskussion med min egen dotter som skulle på ett party där det fanns ett ryskt tema ”from russian with love”….. många vändor tog det innan klädvalet bestämdes..

    Hoppas att det löser sig bra med klänningen och allt, ha det gott

Lämna en kommentar