Svaret på mina önskningar?

Standard

Ibland överträffar verkligheten dikten. Så är det bara.

Igår ringde den fasta telefonen hemmavid. Samtalet gjorde mig förvånad, fnissig och slutligt gapskrattande.

– Hej, jag ringer från modellagenturen någonting och vill erbjuda dig en gratis sminkning och fotografering. Är du intresserad?

?????

Här misstänker jag starkt att den trevliga tjejen i andra änden fick ta sitt budskap en gång till medan jag skakade på huvudet och undrade om jag hört rätt.

– Men du – du pratar med en tant på 50+. Har du verkligen ringt rätt nu, fnissade jag.

– Jaha då. Vi ringer slumpvist utvalda kvinnor i ditt område och du är en av dem – visst kunde det väl vara roligt att få lite råd av ett proffs och sedan bli fotograferad?

– Tack, men nej tack, lyckades jag få fram mellan skrattsalvorna. Jag gör mig inte så bra på bild. Dessutom står inte fotomodell överst på min lista över alternativa karriärvägar. Men tack för att du ringde.

Det här kanske var svaret på mina önskningar om förändring och ny stil? Fast när jag konsulterade hon som snart ska flytta hemifrån så kunde hon berätta att ”De där är urjobbiga, det är bara att lägga på. Och visst, fotograferingen är gratis, men ska du ha någon bild kostar de i runda slängar tusen spänn styck”.

Jag fick dagens gapskratt och noterade inte ens det faktum att företaget bröt mot NIX. I vanliga fall brukar jag hålla en liten föreläsning om vad NIX innebär och vilka branschöverenskommelser som finns när det gäller telefonförsäljning. Men det glömde jag totalt. Jag bara skrattade. Och det är ju bra.

Kampen för en ny stil och en ny look går alltså vidare.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

6 responses »

  1. Äldsta fröken nappade på det. Bilderna blev helt ok. Fotografen använde likadan kamera som jag har så ingen superutrustning. Men priset sedan! Dottern din har helt rätt så äldsta fröken köpte bara två bilder.

    Sonens f.d. flickväns mamma som är i vår ålder nappade faktiskt. Hennes bilder blev otroligt bra så det kan nog skilja lite. Själv tackade jag också nej…

  2. Ett gott skratt gör lika gott som ett retuscherat, uppsminkat ansikte på bild … tror en som inte blivit erbjuden vare sig någon fotografering eller sminkning …

    Surt sa räven … ha ha ha …

    Kram!

Kommentera

