Det brukar bli bäst så

Standard

Det är tur att vi är olika och att alla är bra på olika saker.

I våras konstaterade jag t ex efter att ha tittat på ett avsnitt av Sjukhuset på trean att det är en himla tur att de som är hjärnkirurger är det och att jag bara dissekerar ord, meningar och strategiska budskap på dagarna. Om jag skulle operera i en hjärna skulle resultatet sannolikt inte bli så bra för någon av de inblandade parterna.

Samma insikt har infunnit sig idag när jag sitter vid köksbordet och jobbar medan två killar brottas med en 6,5 meter bred markis som ska upp på baksidan på vårt hus. De klättrar, borrar, hänger snudd på rak arm i takstolarna och verkar trivas bra med det de gör.

Än en gång får jag stöd för min devis att det brukar bli bäst om var och en gör det den är bäst på.

Om pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

Ett svar »

  1. Precis. En del passar som handen i handsken på sina arbetsplatser eller vad det än kan vara. Medan den äldre damen i kassorna på den lokala butiken kanske borde gå någon slags charmkurs. En del borde våga tänka om, prova något nytt. Om de nu inte är roligt att gå till jobbet eller så.

  2. Alla kan ju inte vara duktiga på samma sak, tur är väl det, annars skulle man ju inte lära sig någonting, inga erfarenheter, inga råd – ingenting. Däremot kan det absolut både vara nyttigt och kul att pröva något nytt =) Men att vara på hög höjd och brottas med markiser..där går nog gränsen för vad jag provar.

    Vi, mina föräldrar och jag, ägde bageri i Älvsbyn, ett familjebageri detta bytte vi mot ett stort bageri med 30-talet anställda samt två kafeér samt utökade med ett, en utmaningen i sig, nästa kom när vi helt sadlade om och gav oss på turistbranschen som camping-ägare..oerhört intressant och givande =)

    Sköt om dig
    Kram

Lämna en kommentar