Skärskådan

Standard

Skärskådar mig själv idag efter tre veckors semester.

Gråhårigare än någonsin, dessutom är håret för långt och spretar och flyger åt alla håll. Det ska åtgärdas nästa vecka. Lite färg i ansiktet – ok med tanke på sommarens väder. Hyfsad kontroll på vågen. Men – kläd- och stilmässigt är jag just nu kvinnan som ger sunkkläder ett ansikte. Bristen på stil är total och jag fruktar allvarligt att det kommer att sluta med att jag åker till jobbet iförd rutig flanellskjorta, fleecetröja, för stora jeans och Birkenstocksandaler. Det är inget som helst fel på den outfiten i sig – men på jobbet funkar den bara inte och dessutom känner jag mig inte så på hugget om jag klär mig så de dagar jag förväntas producera ett och annat i saltgruvan.

Inte nog med det. Den förvirrade civilingenjören och jag har utvecklat en gemensam klädstil noterade jag förra veckan när vi skulle bort på eftermiddagsfika en dag. Jeans, randig tenniströja, jeansjacka och sneakers. Låt vara att mina är rutiga och hans är blå. Men ändå…Det hela blev så skrattretande att jag var tvungen att gå in och byta om innan vi kunde åka iväg.

Jag behöver en ny stil och en total garderobsrensning. På det stora hela vet jag ungefär vilken stil jag vill ha – men jag hittar ju inte grejerna! Och gör jag det är prislappen därefter. Dessutom står inte shopping högst upp på listan över saker jag tycker om att göra när jag har tid över….

Läget är akut. Någon form av åtgärdspaket måste till. Frågan är bara vad.

Om pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

Ett svar »

  1. Du får väl anmäla dig till ett sånt där program eller tidningspreportage där de gör om en från topp till tå. Det enda du själv behöver göra är att sitta i stolen och glo i spegeln medan folk fixar och fejar runt om dig. Det vet jag. Det har jag sett i TV – den gången jag hade någon.
    För övrigt kan jag bara meddela att du inte är ensam i klubben.
    Vette tusan vad som har hänt?
    Var det trots allt en sommar som kom i vägen?

    • Lika bra att erkänna att jag faktiskt tänkt den tanken…Men det blir nog ingen bra TV, jag är inte så fotochänetisk…Själv tror jag att det är allmän slöhet och tilltagande ålder som ligger bakom mitt förfall 😉

  2. Oooops! Stilpoliserna Trinny och Susanna kanske skulle vara nå’r för dig. Åhlens, Pub och NK har också egna stylister – så det är bara att göra slag i saken.

    PS. Detta sagt av en om inte äger annat än jeans, tröjor och jympadojjor, en stil som passar även utmärkt till en eftermiddagsfika;-) DS

    • Det vore kanske något att fundera på. Hade en snudd på personal shopper i en butik här i sta’n för sisådär 8 år sedan. Det var guld värt! Tyvärr är butiken nedlagd och tjejen har flyttat utomlands. Undrar om det kostar skjortan med egen stylist?

Lämna en kommentar