Ont

Standard

Tänkte att jag skulle se lite skaplig ut på lördag när man ska på bröllop och allt. Vore ju trist om bruden ska behöva skämmas över sin gamla faster 🙂

Köpte därför ett par snygga skor – på rea. Snygga är de, men aj, vad ont det gör i ena foten kan jag konstatera efter att ha vigglat runt på skorna hela dagen. Och vilken tid det tar att komma fram när man inte kan kliva på med sina vanliga sjumilakliv.

I morgon får skorna stå – då är det dags att gynna SJ den första gången av två den här veckan och jag kombinerar inte en rask promenad mellan tåget och jobbet med ett par viggliga skor med halvhöga, smala klackar. Fullt så korkad är jag inte. Men det är ju flera dagar kvar till partyt, så det fixar sig nog.

Om pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

Ett svar »

  1. Skor kan vara svårt att hitta, eller i varje fall skor som man tycker är snygga och samtidigt är sköna. Jag har letat trivsamma skor till vår resa och till slut när jag fick tag på ett par hade de inte storleken utan skulle beställa hem.

  2. Ofta sant när det kommer till högklackat – ”vill man vara fin så får man lida pin”
    Hoppas att det onda fixat till sig när det väl blir så dags!

Lämna en kommentar