Pangsjovarning?

Standard

Är det pensionärsvarning om man först sätter sig på sin cykel och åker till stora mataffären och glasbanken, handlar det man ska ha, cyklar hem och lastar av och sedan ger sig iväg åt samma håll igen? Till den tyska lågprisbutiken som lockar med riktigt bra pris på isbatonger, det vill säga fryst hummer från Kanada. Den kommer  väl till pass i hummersoppa i höst, tänkte jag.

Hon som snart ska flytta hemifrån suckade först djupt. Fast sedan kom hon på att det är smart att slå till när det är billigt. Nu lever vi ju inte på ruinens brant direkt. Och jag skulle mycket väl kunna köpa isbatong till normalt pris när det är dags för hummersoppa. Så lite pangsjovarning får nog utfärdas. Trots allt.

Annars har snart 2/3 av semestern rullat iväg. Vi har varit en dag i storsta’n och tittat på sonen som sommarjobbar i vaktparaden. Sedan har jag mest skrotat runt här hemma – tittat på när min förvirrade man målat huset. Stått för markservicen. Läst. Funderat över livet. Druckit ett glas vin eller två. Lugnt och stilla. Nästan lite för lugnt och stilla kan jag tycka nu. Det är nog dags för lite aktivitet av något slag. Får se till att hitta på nå’t till veckan som kommer.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

7 responses »

  1. Varför kom jag plötsligt att tänka på min svärmor 😉

    Fast ärligt talat, vissa extrapriser är värda en extra cykeltur även om man har råd att handla till ordinarie pris. Därför kan det bli aktuellt med en tur i morgon. Extrapris på svensk oxfilé…

  2. Bra att du utfärdar panschisvarning här. Kan trösta dig med att jag tog bilen tre gånger till Täby Centrum i förrgår för att köpa mat, mat som jag hade glömt och vin. Behöver jag tillägga att jag har gångavstånd till centrum? Nej, det behövs nog inte.
    Join the gang:-)

  3. Det kan du ju kalla det. Eller bara att vara ekonomisk 😉
    Har du plats i frysen är det klart att du ska fynda, även i mataffären (nu lägger man ju inte kläderna i frysen, men men).

Kommentera

