Ge mig lite riktigt mat!

Standard

Nu är köksprojektet inne på sin tredje vecka och jag är urless på allt vad wraps, sallader och sån’t-man-kan-laga-i-en-kastrull heter. Det är nästan så att jag börjar på att drömma om långlagat kött, gratänger och perfekt tillredda grönsaker.

På det stora hela går det väldigt bra. Men kosthållningen börjar på att bli rätt enahanda. Och att diska i badrummet är ju halvkul i längden.

Sammanfattningsvis – dagens i-landsproblem.

Men snart så. Till helgen kan det nog bli dags att inviga hårdvaran.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

6 responses »

  1. Nej … diska i badrummet låter inte som någon höjdare och inte heller halvfabrikat på mat i långa loppet. Men du är väl på sluttampen nu med inredningsbestyren antar jag så … jag säger som min gamle pappa …

    Håll ut!

    Och snyggt blir det, ser jag …

    Kram!

  2. Du är alltså redo för ett långkok! Min mormor fick en gång en tupp som krävde fyra timmar i grytan. Förmodar att det är något sådant vi pratar om 😉

    Men jag säger som Skatan, snyggt blir det!

    Kram

  3. Men se så snyggt det blir:-) Ja tänk tre veckor av ditt liv kan kännas som en evighet… När jag läser det här inlägget så tänker jag med förskräckelse på vårt stambyte i höst – 6-8 veckor…

  4. Hurra för att ni ska bli klara i helgen. HOPPAS.
    Annars är det ju en stundande helgdag som ni kanske kan ta stora tag på så det blir klart.
    Lycka till.

Kommentera

