Trendigt

Standard

Helgen resulterade i ett totalevakuerat kök, gipsdamm både här och där, en blåsa mitt i handen (det är där jag har tummen…) samt en trendig nymodighet.

Kyl, frys, skafferi, kaffemaskin, vattenbubblare, mikro samt vattenkokare finns nu i ett helt eget rum som man kan gå in i. Man kan t o m stänga dörren om andan skulle falla på.

Vem behöver en walk-in-closet när man kan få ett walk-in-pantry? Låt vara att det är sonens rum som fått ändrad funktion och att det knappt går att vända sig där inne. Men ändå…Förhoppningsvis återgår allt till normal ordning inom ett par veckor. Och jag hyser inga större förhoppningar/farhågor att vi får se den unge mannen på hemmaplan förrän tidigast i början på juni. Men skulle det bli så behöver han inte lämna sängen för att fixa en nattmacka eller kopp kaffe. Trendigt värre, alltså.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

5 responses »

  1. Värst vad alla är inne på att göra om och fixa i sina vrår. Jag bor i en hyresrätt och kan inte riktigt ryckas med, även om jag vill 🙂
    Dessutom har du en utmaning som väntar på min blogg 🙂 Om du nu vill ta dig ann den.

Kommentera

