Men hallå…..

Standard

Man blir inte så glad när man på omvägar får höra att killen som ritat vårt nya kök och även är den som ska hålla i trådarna för hela projektet har slutat. ”Hans vikariat har gått ut”. Och har någon berättat det för oss? Näe…

Vi valde den lite dyrare, men välrenommerade köksleverantören av två skäl (förutom att vi gillade deras grejer): Vi tyckte killen ifråga var helt suverän – han var lyhörd för våra tankar och funderingar men kunde ändå tänka i nya banor. Det andra tungt vägande skälet var att han skulle sköta hela projektledningen. Vi skulle i princip bara röja hemma och acceptera kaoset.

Nu är han borta. Den förvirrade civilingenjören ägnade stora delar av fredagen åt att jaga byggare, elektriker och rörmokare – vi har liksom inte tid att vänta och se vad som händer eftersom allt ska börja rulla nu i veckan som kommer. Och det måste vara klart med mycket god marginal till i början på juni.

Det återstår att se om köksfirman håller vad de lovade igår kväll när jag ringde. De ska lösa det här och chefen ska ringa mig idag. Igår var jag übertrevlig, förklarade vår situation och gav dem en chans att göra något. Nu är det upp till dem. Kommer de inte tillbaka gör jag det. Och då är jag inte übertrevlig längre. Det kan jag garantera.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

2 responses »

Kommentera

