Blir lite trött..

Standard

22 gjorde en insats och ringde sin farmor på kvällskvisten. Han tänkte att hon kanske skulle tycka det var kul att få höra lite direkt från honom hur han har det i sitt nya liv. Och inte bara få sporadiska rapporter från oss.

Samtalet tog max tre minuter. Inga frågor. Inget ”nej vad spännande – berätta mer!”. Vet inte om farmor blev ställd av att 22 ringde på själva påskdagen, så ställd så att hon inte visste vad hon skulle säga. Att hon inte ens kunde ställa helt vanliga frågor som vilken vanlig farmor som helst ställer när ett barnbarn man inte pratat med eller träffat på ett bra tag ringer. Till saken hör att 22 ringde mitt under Så ska det låta – det kan också ha en viss betydelse.

”Hon var inget pratsugen alls” sa en för stunden lite moloken 22 när han kom ut från sitt rum. ”Allt var bra sa hon och hon lät precis som vanligt, men vi hade inget att prata om”.

Vad det än var så blir jag lite trött och framför allt ledsen när jag såg att 22 kände sig lite tillplattad. Allra helst som jag då och då får pikar som jag ombeds framföra till den förvirrade civilingenjören där budskapet är att han inte hör av sig tillräckligt ofta. Dock vägrar jag att leverera den sortens pikar.

Blir lite trött….Och gör en mental notering om att jag INTE ska göra så en vacker dag.

 

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

4 responses »

  1. Tycker lite synd om 22 här faktiskt! Nu vet jag inte åldersskillnaden mellan honom och hans farmor, men olika generationer pratar kanske inte samma språk.
    Minns när mina föräldrar tvingase mig att ringa till olika släktingar. Hatade det som pesten så de inte hade nå’t att säga till mig och jag inte till dom.

Kommentera

