November har sina poänger

Standard

Näe. Det här är inget kul.

Solljuset är obarmhärtigt. Det sticker i mina ögon och jag ser en miljard dammkorn som yr i luften i solljuset. Tack och lov är fönstren genomskitiga så det eländiga ljuset filtreras och blir sannolikt något svagare än det varit om fönstren blivit tvättade.

Lika illa är det när det gäller min ringa person. Håret är torrt och risigt. Benen torskblocksfärgade och tämligen lurviga. Det avslöjas också av den obarmhärtiga vårsolen.

November har sina poänger. Inget snack om det.

Man kanske skulle byta namn till Ior?

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

12 responses »

  1. Vintern har många poänger om man bortser från kyla och snö. Nu har jag en enastående förmåga att ignorera både skitiga fönster (man tror att det är grått ute och får en positiv överraskning när solen skiner, det gillar jag;-)) och dammet som yr. Tack och lov att maken har samma förmåga.

  2. Var årstid har sin tid!! Torr som fnöske jag med den här tiden! Och fönstren får vi allt
    lov med att vänta tills det blir lite varmare 😉

Kommentera

