Fredagsmys

Standard

Hippiebloggen samlar nu ihop sig så sakteliga för fredagsmys. På menyn står pilgrimsmusslor och 4-veckors hängmörad entrecôte (dock inte samtidigt) samt ett inte helt oävet rödvin från Schweiz (jo, faktiskt!).

Sedan slår vi vad om vem som somnar först i soffan och när. Ett hett tips är att vi blir väckta av den nyblivna 20-åringen när hon kommer hem från sitt extrajobb runt halv nio.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

3 responses »

  1. Grattis till viktnedgången glömde jag nämna i min förra kommentar.
    Själv försöker jag mig på nått liknande just nu också 🙂

    20 snart 40.
    Min lillebror fyllde 20 nu i januari 🙂

  2. Pilgrimsmusslor – mums!!! Nu fick jag en idé till imorgon. Tack! Entrcôte blev det också här hos oss. Tyvärr var den absolut inte hängmörad heller, men man får ju vad man betalar för hos den lokala ICA handlaren. Att jag aldrig lär mig.
    Maken dricker rött, jag dricker vitt å båda två är vi fortfarande vaken… konstigt nog;-)

    • Vi höll oss faktiskt vakna förvånansvärt länge i går. Ända till kvart över 10 :-p
      Den hängmörade köpte jag i en köttaffär som jag inte besökt förut. Köttet var jättegott – så jag kommer garanterat att handla där igen. Pilgrimsmusslorna hittade jag längst ner i frysen, halstrade dem och la dem på salladsbädd. Hittade lite chorizo i kylskåpet som jag strimlade och hårdstekte och strödde på musslorna. Toppade med lite balsamvinäger. Det blev en bra kylskåpsrensning!

Kommentera

