I shoppingtagen

Standard

Shoppar just nu frenetiskt – tro det eller ej.

Märkligt att jag, som tycker det kan vara snudd på oöverstigligt att förnya garderoben, utan att darra på manchetten kan blåsa iväg ett belopp med många nollor på slutet utan att ens ta ett djupt andetag.

Våren kommer att gå i de stora projektens tecken här hemma. Håll en tumme för att tidplanen håller. Och jag kan nästan garantera att ämnena ”nytt kök”, ”stor renovering” och ”hantverkare” kommer att vara ständigt återkommande på hippiebloggen i vår.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

7 responses »

  1. Jag tycker fortfarande att det är oöverstigligt att förnya miiin garderob. Men så har jag alltid varit. Grattis till att du lyckats stiga över hindren. 🙂 … Projekten framöver låter spännande.

    Kram!

  2. jag tror att de flesta kvinnorna kan blåsa iväg belopp med några nollor utan att ta andetag. Samtidigt sitter gubben hemma och kollar på bankkontot. Jag minns en gång jag var på Harrod’s. En man satt i en fåtolj och tittade på sin fru medan hon visade upp sig i den ena ”outfitten” efter den andra. En person såg glad ut, den andra deppig. Gissa vem! 🙂

  3. Det du har planerat under våren kommer till mig under hösten. Säger bara stamrenovering. Bävar inför blotta tanken och hoppas att jag slipper att vara närvarande när om håller på…

    PS. När jag väl sätter den sidan till så kan jag också shoppa loss, men sedan dröjer det bra länge till nästa gång. Så go for it!

  4. VI värmer upp med att byta fönster, altandörrar och ytterdörr i början på april. Sedan blir det köket i månadsskiftet april/maj. Nu håller vi en tumme för att allt blir klart till 20:s student…

  5. Blir lite avundsjuk nu, för det var länge sedan jag ohämmat vågade blåsa pengar. Fast det skulle vara vansinnigt roligt att få göra.
    Lycka till med renoveringen och tidsplanen!

Kommentera

