Soffan här

Standard

Jag klarade min endagsutflykt till huvudstaden utan problem och nu har jag förhoppningvis gjort min sista tågresa på ungefär en månad.

I övrigt ligger jag i soffan och surfar, dricker glögg och kommer med allmänt uppmuntrande tillrop till 20 som julpysslar. Ett par veckor före muck deklarerade den unge mannen att han hade för avsikt att ta hand om större delen av köksarbetet den här julen. Och han gör det med stor entusiasm och strålande resultat.

Det här kan jag absolut vänja mig vid 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

9 responses »

  1. Perfekt, tacka och buga du bara. Lata dig, låt dig skämmas bort, lägg upp fötterna på bordet och peka bara på det du vill ha. Måste vara den bästa julklappen från 20 till dig.

  2. Härligt med en sådan son … det är verkligen ”ruter” i honom. Får han betalt? 🙂

    Skönt för dig att få ligga där i soffan och ha det lugnt och skönt ett tag … och tänka på vad hääärligt att du slipper åka tåg på en hel månad. Det var en fin julklapp det ! 🙂

    En fin lugnt härligt julvecka önskar jag dig och de dina … med en särskild kram till sonen för hans tidiga julklapp … hans redan lagda kort: ”ruter ess” … i det här julspelet.

    Kram!

  3. Vilken härlig omtänksam & go julklapp sonen bjudit dig på så du har fått möjligheten att ta igen dig på soffan och äta ”praliner” 😉

  4. Det var ingen dålig försmak av julen som sonen bjöd på =) Hoppas att julen varit riktigt skön och njutningsfull för er alla.
    Våran har innehållit två super förkylda söner som inte alls mäktat med julmaten, den smakade inget vidare, E som förra året tog portion efter portion av sillsallad ville inte ens smaka.. stackaren..

    Ha det gott, kram!

Kommentera

