Attjoo

Standard

Rotmoset och den rimmade oxbringan smakade alldeles förträffligt. Det gjorde grönsakerna och brödet jag plockade från salladsbordet också. Och tajmingen kunde inte ha varit bättre.

När jag och mitt lunchsällskap var en bit in i rotmosslevandet uppenbarade sig fyra herrar i 60-årsåldern vid salladsbordet. En av dem nös så hela huset skakade, rakt över grönsakerna. Den nysande terroristen och hans kamrater skrattade så de höll på att gå av på mitten och kommenterade nysningens magnitud högt. Ungefär som småkillar som tävlar om vem som kan rapa eller fjärta högst.

Vi i lunchgänget tittade förvånat på varandra och kunde inte undlåta att kommentera den totala bristen på folkvett och hänsyn.

Själv är jag väldigt glad över att jag redan hade tagit sallad.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

5 responses »

Kommentera

