Broddar

Standard

Snön har vräkt ner ett par veckor här, tiddelipom. Funderar allvarligt på att skaffa mig ett par broddar av något slag, för när snöröjarna äntligen vaknar till i den här kommunen så gör de det med besked. Det blir ordentligt plogat, den lilla snö som är kvar packas till något som liknar betong. Nätterna är kalla och det gör att de kliniskt rengjorda snöytorna förvandlas till halkbanor. För sandning verkar inte vara modernt längre.

Jag promenerar till eller från jobbet varje dag men den senaste veckan har det varit ett litet äventyr. Halkat har jag gjort. Men hittills varken ramlat eller brutit mig.

Kanske är läge att skaffa broddar?

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

7 responses »

  1. Bara för att du skrev nu att du inte har halkat eller brutit något så lär du göra det på vägen till affärn där du köper broddar.
    Men det hoppas vi ju inte. Så köp dig ett par!
    Och när mörkret faller, använd reflexer.

    • Det verkar vara jättebra! Det är just det där böket med att ta bort broddarna när man ska gå in i en affär eller nå’t som känns så bökigt. Var hittar man såna skor?

  2. jag har broddar … men glömmer att ta på dem allt som oftast. Och då gör de ju inte så mycket nytta. Men när de sitter där de ska känns det bra mycket ”tryggare” att ta sig fram på istrottoarerna.

    Kram!

Kommentera

