Bitch 2010

Standard

Jobbar just nu hårt på att odla min image som Bitch 2010 i saltgruvan. Det blir så när jag snudd på dränks av alla inkommande uppdrag – varav minst hälften skulle vara klara igår. Eller förra veckan.

Lägg till det kollegor som lovar bort min resurs utan att kolla först. Eller andra som ber mig att ringa upp för att de behöver hjälp, trots att min telefon varit öppen och jag på plats de senaste timmarna. Vem är det som behöver hjälpen? Du eller jag? Eller chefen som jobbar på ett annat plan och hittade en mobiltelefon på toaletten och la in den på mitt skrivbord och bad mig lösa problement ”för jag satt ju där”. Nu har jag satt upp ett anslag på dörren där det står ”Hittegodsavdelningen har öppet mellan 03.13 och 03.27  första torsdagen efter fullmåne i månader som börjar med G”. Eller den andra kollegan som beställt ett jobb som skulle vara klart i morgon fredag, men ringde i måndags eftermiddag och krävde att det skulle vara klart till tisdag morgon. Och då skulle jag precis packa ihop och gå till tåget.

Grrr……jag är INTE god att tas med nu. Ska strax gå ut i köket och göra lite kvällsmat bestående av taggtråd indränkt med rå vitlök. Man måste ju odla myten om sig själv.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

8 responses »

  1. Stå på dig … tänk på ditt ”välbefinnande” men det vet du ju bäst själv har jag förstått. Det är knepigt det där att människor bara ”lassar över” på någon annan … helt självklart … utan att fråga när de själva inte fixar det hela.

    Stå på dig som sagt!

    … och KRAM!

  2. Det är ”tufft” att agera bitch men helt rätt att du drar i ”nödbromsen” och hänger kvar där ordentligt! Jag blir alldeles matt av att läsa alla snärjiga uppdrag du har på ditt konto för tillfället!
    Sköt om dig!Kram!

  3. Ooooops. Det inlägget var ju riktigt kryddat. Säg ifrån i tid annars blir det taggtråd al dente resten av ditt liv.

    PS. Gör lite fin blodsås till taggtråden, då slinker den ner lättare;-) DS

  4. min fru skulle också behöva bli lite bitchigare på jobbet… hon är alldeles för känslig och funderar ständigt över om hon gjorde rätt eller inte…

Kommentera

