Du brukar ju ha koll

Standard

Levde i den fasta förvissningen om att det var fars dag hela söndagen. Kärleken blev så uppjagad att han kämpade hela dagen med att komma till skott att ringa sin farsgubbe. Själv slet jag med frågan om jag skulle ringa min. Eller inte.

Kärleken ringde. I svärfars krokar var det inte fars dag förrän nästa söndag. Själv ringde jag inte. Och det var ju lika bra det.

”Du brukar ju ha koll på sån’t där” sa min käre make när han lagt på luren. ”Nu förväntar jag mig att bli firad nästa söndag också. Ordentligt.”

Tveksamt. Jag har just beslutat mig för att sluta ha koll. Tror inte att världen går under för det. Så får det bli. ”Noll koll” är min nya livsfilosofi 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

3 responses »

  1. Det var en bra livsfilosofi att ta till sig. Noll koll. Jag tror jag anammar den också. Jösses vad skönt. Jag googlade faktiskt efter att ha läst ditt inlägg och såg att det var fars dag först nästa söndag … för ingen av ungarna hade ringt hem till Mannen och jag hade inte ringt pappa. 🙂

    Ha det …

    Kram!

Kommentera

