Söndagsmys

Standard

Läste i SvD i veckan att även fredagsmyset är kartlagt och klassificerat till var man bor någonstans och hur mycket man tjänar.

I de välbärgade förorterna norr om Fjollsträsk är det skaldjur som gäller på fredagarna. Söder om sta’n är det taco och småkakor (!?).

Nu bor inte jag i Fjollträsk men jag undrar vad statistikerna skulle få ut av det faktum att det är söndag och att det bjuds tacos här hemma. Dålig matlagningsfantasi är nog det mest troliga 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

6 responses »

  1. Nu är det ju rätt så länge sedan men vi bodde norr om Fjollträsk hmmm välbärgad förort…njae nu blev jag lite osäker på vilka av dem som räknades in bland de ”välbärgade”:-)
    Ja tack skaldjur…tacos har jag inte lärt mig uppskatta ÄN men en & annan tortilla wraps lyckas jag klämma i mig i brist på inspiration 😉

  2. Det där var ju intressant… vi kör ofta med tacos, men lika ofta med räkor… har man ingen lust att laga mat (vilket är ett vanligt fenomen på fredagar) är räkor, baguette och vitvin inget fel (ja, barnen får ju inte vitvin naturligtvis…) 🙂

Kommentera

