Hon är hemma igen!

Standard

Nu är hon hemma igen – gissa om det känns bra 🙂

Det var fullständigt omöjligt att vänta en vecka på att träffa storebror, så vi tog vägen förbi regementet, kvitterade ut musiksoldaten för en timme och åkte iväg och köpte glass.

Det var klart rörande att se den ganska tunna utbytesstudenten kasta sig om halsen på sin tämligen muskulöse storebror och när han sedan bar i väg med henne till bilen under högljudda skrattsalvor fick både barnens far och jag själv något i ögat 🙂

Det är tvära kast i tillvaron just nu….

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

6 responses »

  1. Förstår att det är alldeles underbart! Och syskonkärlek är fint, känns som om man lyckats som förälder på något sätt… 😀
    Kram!

  2. Förstår det …

    Så härligt att ha henne hemma igen. Ett år är en lång tid och ibland längtade hon hem också och ni var långt borta.

    Men vilken upplevelse att ha med sig i bagaget.

    Och den så tydliga syskonkärleken! Klart man får något vått i ögonvrrån …

    Kramar!

  3. Jag myser och förstår dig till fullo. Dom är underbara även om man ibland har önskat dem långt långt bort.
    Nu har min ”lille” (30) flyttat från sin lägenhet som låg nära mig till en plats 50 mil bort!
    Det känns, men han är lycklig och det är viktigast.
    Kram och njut av sommaren!

Kommentera

