Mixed emotions

Standard

Det finns hur mycket roligt som helst att berätta från resan över Atlanten. Men energin räcker inte riktigt till just nu.

På söndag kommer 18 hem från det stora landet i väster. Nu har vi ju träffats en gång redan, så det känns inte så spännande att jag knappt står ut 🙂 Men naturligtvis ska det bli väldigt, väldigt roligt att få hem henne igen!

Glädjen blandas med känslor av ett helt annat slag. Min mamma blev inlagd på sjukhus när vi var i USA och då var det så illa att slutet var nära. Nu är den akuta faran förbi, men läget är inte bra. Det slukar större delen av min energi och jag har inga som helst marginaler kvar att spela med. Reptilhjärnan styr det mesta jag gör just nu och jag vet inte var jag ska hitta energi för att ta mig vidare. 

Mixed emotions i kubik, m a o.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

8 responses »

  1. Aj, det tar på krafterna att ha en mamma på sjukhus både fysiskt och psykiskt, samtidigt som du ska jobba och visa dig glad för 18. Håller tummarna att allt blir bra och att d snart kan andas ut.

  2. Kära nån. Hoppas allt blir bra med det snaraste. 😦
    Ibland är det bra med den där reptilhjärnan som kan ta över.
    Kram!

  3. Ett märkligt läge, det där, när känslor av vitt skilda slag blandas och man varken vet hit eller dit. Men jag håller tummarna för att det goa och glada får ta över hela planhalvan i slutänden. Gott att få ett livstecken från dig, Prue. Skickar en stor kram till dig och klapp på kind. Ta hand om dig nu.

  4. Sjuka föräldrar tär på krafterna… det vet jag, då mina är redan borta… just hang in there! som man brukar säga…

  5. Jag känner med dig … dessa mixed emotions. Min mamma gick bort för 10 år sedan men är väldigt närvarande fortfarande.

    Mammor skall alltid finnas … känns det som.

    Jag hoppas din mamma blir ännu lite bättre, att ni skall hinna tala lite mer med varandra … snart har du dottern hemma igen hos dig också … hela familjen är där …

    Ta hand om dig … var rädd om dig …

    Kramar!

  6. Kära nå´n var det så illa att ”slutet” var nära…då förstår jag din ”överskrift” till fullo…reptilhjärna eller ”autopilot” den har verkligen sin uppgift att fylla – Styrkekramar till dig!

  7. Så tråkigt med din mamma. Det är väldigt jobbigt när föräldrarna blir äldre och sjuka… Men skönt i alla fall att få hem dottern kan jag tänka. Även om ni träffades nyligen…

    Kram

  8. Man är inte så stor när det händer saker av den digniteten, djupa känslor väller fram och det är banne mig inte lätt att veta hur man ska handskas med det nya tunga. Jag hoppas verkligen att det hela ser bättre ut idag och att ni har hittat en lösning för din mamma.
    Mysigt att läsa om dottern och sonens möte.
    Kram

Kommentera

