Snart är hon hemma igen

Standard

Snart är 18 hemma igen efter nästan ett helt år som utbytesstudent i en liten håla på den amerikanska östkusten.

Något säger mig att det kommer att bli en betydligt större omställning att få hem henne än det var när hon åkte 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

11 responses »

  1. Nu vet jag hur länge jag har följt din blogg… tiden går, verkligen. Ålderstecken… japp. Ja omställningen kommer nog att vara ”värre” för dig än 18 antar jag. Men det finns ju fler chanser till utbytestudentplatser antar jag;-)

  2. Herregud. Har vi blivit ett år äldre?

    Känns verkligen inte som om det är så länge sen. Är du säker?

    Tänk dig hur det kommer att kännas att få krama om henne, snusa lite och ha henne nära. Det spelar ingen roll hur gamla de blir man längtar sig fördärvad ändå…

  3. När jag kom hem från mitt utbytesår, för MÅNGA MÅNGA år sedan, blev det lite svårt i början… det kändes som att åka 200 km/h i autobahn och tvärnita. ”va? här händer ju ingenting!” tyckte jag. Men sedan, efter en kort tid (som jag tyvärr inte kommer ihåg hur kort den var) kom jag in i en ny klass och upptäckte hur mycket året hade berikat mig och hur jag hade vuxit, och det kändes rätt så bra.

  4. Oj, har det redan gått ett år? Känns inte som alls länge sedan som du skrev att hon nu var på väg till utlandet… Ojoj… Ja, det blir nog härligt att hon kommer hem igen, men helt klart en omställning 🙂

  5. Det kan du lugnt ränka med att det blir! Sonen återvände hem efter en termin i stora studentstaden och det var inte helt friktionsfritt. Nu har vi vant oss igen fast i ärlighetens namn bor han mer hos flickvännen än här.

    Men tänk att det har gått ett år. Kommer ihåg när vi träffades. Då hade ni inte fått avresedatum och mycket hängde i luften. Nu är hon snart på väg hem…

    Tiden går som sagt.

  6. Oj … vad tiden gar. Och anda har hon ju upplevt … hunnit uppleva … sa otroligt mycket. Forstar att det blir spannande att fa hem henne igen.

    Kramar!

Kommentera

