Smälta intryck

Standard

Nejdå. Jag har inte glömt att det finns en Kubaresa att berätta om och bilder att visa. Jag vet bara inte riktigt i vilken ände jag ska börja. Helt klart är i alla fall att upplägget med en organiserad rundresa på en vecka följt av en vecka vid havet där vi bara tog dagen som den kom passade oss alldeles utmärkt. Det var nog inte sista gången vi ger oss på en sådan kombo.

Skälet till att vi åkte när vi åkte var ju att Kärleken fyllde med nolla på slutet. Han var supernöjd med sitt alternativa födelsedagsfirande. Det kom några SMS och några telefonsamtal från släkt och vänner som inte kunde hålla fingrarna i styr 🙂 Dagen ägnade vi åt att färdas i Che Guevaras fotspår allt medan regnet vräkte ner. På kvällen hämtade jag en drink i baren åt min ålderstigne make och så var firandet klart. Helt i Kärlekens smak.

Jag tycker att han bär sin höga ålder rätt bra – han är ungefär lika förvirrad som vanligt. När man tittar på semesterbilderna kan man ju undra vem av oss som är skröpligast egentligen 🙂 Bilden visar den lilla kollektion av synhjälpmedel jag måste släpa på för att kunna ta in omgivningen i något så när skarpt format – dubbelslipade linser, läsglasögon, glasögon som bara funkar på långt håll samt två par solglasögon. Det går utför…..helt klart!

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

9 responses »

  1. Utför och utför … i mitt tänk går det uppför … backen blir något brantare med åren … men det finns ju som sagt hjälpmedel …

    Vi gjorde en sån där komboresa när vi reste till Kenya för många år sedan. En vecka på safari, välorganiserad med utmärkta inhemska guider och så en vecka vid havet ”där vi tog dagen som den kom”. Det passade oss också utmärkt.

    Kuba låter väldigt spännande och några bilder blir det väl framöver. Tänk på en sak, Pruddelutt. Ju längre tid som går ju svårare är det att ”hämta in” stämningarna som var och komma till skott. Mina avslutande inlägg om vår resa till Jordanien ligger fortfarande ”på vänt”.

    Kramar!

    • Du är klok du Skatan! Visst är det så – ju längre man väntar, ju svårare blir det. Fast jag är fortfarande lite förvirrad av Kuba, det mesta var upp och ner mot vad man är van vid….Men det kanske är det jag ska skriva om.. 😀

  2. Ha ha, ja, liknande arrangemang har vi här hemma. Glasisar överallt. Är det inte som en god whiskey, blir bättre med åren 😉

    Jag väntar snällt på din berättelse. Du bygger upp min förväntan genom dessa knep och jag tror att snart springer jag iväg och köper en resa till Kuba av bara farten. Nä då ta din tid som du behöver.

    ha det

  3. Ha, ha, ha!!! Välkommen in i gänget av glasögenfantaster;-) Kul att ni tyckte om resan – med eller utan förvirring och synfel;-) När jag fyllde nolla gjorde vi precis som ni – stack – till Barbados i vårt fall å då var det maken som hämtade drinken. Perfekt firande tycker jag:-)))

  4. Kollegan var till Kuba nyligen och…var väl inte så superimponerad tyckte jag mig utläsa, men kanske är det en läggningsfråga…

    Skriv gärna om allt som inte var som man är van vid! 🙂

Kommentera

