Snölov

Standard

Chattade precis en stund med snart 18 som är utbytesstudent i USA det här läsåret. Idag har alla skolor i hennes county varit stängda eftersom det har snöat så mycket att det inte går att ta sig till skolan. Och hon vet inte om hon kommer att kunna gå till skolan i morgon heller.

Snart 18 uppskattar den enorma snömängden som lamslagit hennes lilla hörn av kontinenten till 10 cm. Vi har sisådär 70-80 cm snö där det är som värst här i mina krokar. Så nu tänkte jag sätta igång och bli lite lamslagen och meddela att jag inte kommer att kunna ta mig till jobbet i morgon. Vi har ju 7-8 gånger så mycket snö som i Amerikat 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

10 responses »

  1. Samma som i England då:-)
    Bra, jag hänger på. Stannar hemma och struntar i att stå och vänta på bussen i kylan. Jag menar vilken bortkastad tid att resan till jobbet tar 1 timme och 20 minuter istället för 35 minuter.
    Bra initiativ Pruddelutt – ska vi göra en folkrörelse av det hela;-)

  2. jag funderade på samma sak häromdagen. Fast i USA kan det faktiskt komma mycket mer snö på en gång än i Sverige, speciellt i New York området.

  3. Ja, som det blir så fort det kommer > 10 cm med snöröjning, tågförseningar osv osv skulle det vara en svensk ”rättighet” att få stanna under täcket 🙂 eller hur?

    Kramar!

  4. Om man ändå kunde skylla på snön i sådana här dagar med snöoväder hit och dit. I amerika så är de ju lite strikta på regler. Så fort de vet att det ska hagla så ber media alla invånare att stanna inne. vägarna kan ju bli hala!! 😉

  5. Men hej 🙂 ! Så du är tillbaka här i bloggvärlden!!! Det var så oförskämt länge sedan jag var här sist! Planen är att jag ska komma tillbaka så fort som möjligt – när nu det blir…? Men det är kul att se dig här igen 🙂

Kommentera

