No no

Standard

Har lagt till ytterligare en sak på min lista över aktiviteter jag bör hålla mig undan från. Allt som har minsta beröring med en verktygslåda, färg, målarpytsar, nål och tråd finns redan där. Jag ska heller inte göra upp eld i öppna spisen. Det blir så jädrans kallt när man måste sätta korsdrag i vintervädret.

Kärleken kommer att skratta ihjäl sig när han kommer hem. Men det bjuder jag på.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

8 responses »

  1. Ha, ha, ha… (asg)….
    Aj, aj, aj…
    Här är vi totalt lika – undantag färg och målning av väggar. Inkluderat: målarpytsen;-) Ha, ha, ha… skrattar än:-)

  2. Ja det är mycket att tänka på när man gör upp eld…spjäll, väder och möjliga ”lock” fråga mig inte hur många gånger jag har lyckats med din bedrift 😉
    Verkligen ingen hit med korsdrag i det väder som vi hade igår…

    • Ja det fanns inte en suck att det skulle ta sig…det bara osade och pyrde och gjorde att hela huset stank rök. Det luktade fortfarande när jag kom hem från jobbet igår. Nu tror jag att det har dragit ur.

  3. Göra upp eld har jag aldrig haft möjlighet att träna på och det ska nog grannarna vara glada över för det blir problem när man växer upp i hyreslägenhet, om man gör en öppen eld på vardagsrumsgolvet menar jag.
    Men de andra sakerna du skrev om klarar jag galant … hrmf, klarade förr när jag var mig själv ska jag väl skriva. Idag orkar jag inte måla, men förr var det fart i kärringen.

    Kram på dig

Kommentera

