Kitsch

Standard

Min enkla boning ger just nu ordet kitsch ett ansikte 🙂

19 var alldeles ensam hemma hela dagen igår och ägnade sig åt att julpynta. Han tog fram precis allt vi har i julpyntsväg, t o m de två kartonger som jag brukar låta bli att packa upp. Det är bara att se glad ut och fokusera på att eländet åker ner om ett par veckor.

I kväll har kitschens häxmästare 19 monterat och dekorerat pepparkakshuset. Av hänsyn till de som tycker att julen är en vacker och stämningsfull högtid avstår jag från att lämna någon utförlig beskrivning av mästerverket. ”Tror du att mormor svimmar nu?” undrade 19 och fortsatte att spritsa kristyr på ett stort pepparkakshjärta. Jag tittade en extra gång på spritsandet. Jo. Det stod Glad Påsk.

Mormor kommer inte att svimma  Hon gillar det mesta 19 tar för sig för. Själv tycker jag att det går rätt bra ändå, trots allt. Det är inte mycket som är sig likt här hemma när 17 inte är på plats, så vi kan ju lika gärna ta ut svängarna ordentligt 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

6 responses »

  1. Hos oss ska det mycket till för att sonen ska göra mormor besviken! ”Han är ju morfar upp i dagen”! Jag utgår från att det är superpyntat hos er!

    Tack för det fina julkortet!

  2. Ha,ha, ha! Nu är ju 19 en kille som jag har förstått det. Alltså har han inte den där rätta känslan… men han försöker ändå… som killar brukar göra när dom inte – mmmhhhh… förstår.

    PS. Din diplomatiska reaktion får 100 poäng in beundransvärde, om du förstår vad jag menar. Förresten var19 inte en suverän kock? Här kan du ta revansch 😉 DS

  3. Skall det pyntas så skall det pyntas. Det tycker Skatan också. Och är det jul så är det jul. Jag förstår verkligen att ni saknar 17 och att denna jul naturligtvis inte kommer att bli sig lik utan henne. Jättebamsiga kramar till dig och en riktigt GOD JUL önskar jag också förstås … ändå … och njut av det värmande i all kitsch!

  4. Ibland är det lugnast att hålla god min i ”elakt spel” och som du säger ”fokusera på att”…
    En riktigt God kitschig jul önskar jag er allesammen!

Kommentera

