TV-skadad?

Standard

Arbetade som en elektrifierad iller framför skrivbordet hela förmiddagen. Alldeles ensam var jag i saltgruvan och det var faktiskt ganska skönt. Vissa dagar flyter jobbet bäst utan störande inslag i form av kollegor som pratar i telefon eller häckar vid mitt skrivbord för att diskutera både det ena och det andra. Några kollegor var på resande fot. En annan var hemma och passade febriga barn. Jag fick t o m tid att ta tag i en gammal surdeg som häckat länge på att-göra-listan. En sådan där surdeg som alltid hamnar längst ner i prioirtering eftersom det innebär att jag måste ägna mig åt en massa a d m i n i s t r a t i o n. Hu 🙂

Strax före lunch ringde kollegan med de febriga barnen och aviserade att barnens far skulle byta av henne mitt på dagen och att hon då skulle komma susande till saltgruvan. Jag berättade om mitt administrativa stordåd för kollegan eftersom effekterna av det kommer att gynna även henne om en vecka eller två. Hon slapp att göra det hela för egen del, för när jag ändå var igång så fixade jag åt henne med.

Vid halvtvå-tiden öppnades dörren med ett ryck, kollegan kom insusande med en liten kartong choklad av ett visst märke i näven, skränandes ”I wanna thank you and thank you means merci”. Chokladen landade på mitt skrivbord med orden ”du är dagens hjälte, tack för administrerandet”.

Dagens hjälte tog en bit mörk choklad med marsipanfyllning, bjöd kollegan en bit och fortsatte att uträtta stordåd. Undrar om jag ska oroa mig för omfattningen på kollegans TV-tittande?

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

5 responses »

  1. Ha, ha, ha. I just det här fallet behöver du nog inte alls oroa dig för kollegans tv-tittande. Du vet: ”you deserve it because you’re worth it”. Eller om det var tvärtom 😉

  2. Vilken kanaaal?

    Men det är klart att du skall ha ett Merci när du nu uträttat stordåd. Och ett rakt Tack rätt upp och ner … hade ju inte haft samma verkan … och inte heller föranlett till det roliga inlägget från Pruddelutt om just denna arbetsdag.

    Kramar!

  3. Hänger inte riktigt med i ”oron över Tv tittandet” men dagens hjälte & stordådet förstår jag helt & fullt! 😉

    Njut fullt ut det har du verkligen gjort skäl för eller är det rättare att säga förtjänat? 🙂
    Ha det!

Kommentera

