19 skapar

Standard

Det kom ett MMS från sonen. Med bild på en snyggt uppbunden hel kyckling. Prydligt lagd i ugnsform. ”Hittade färsk kyckling som bara kostade 30 kronor kilot. Hör av mig igen när jag vet hur det blev”. Den ömma modern blev klart imponerad, visade MMS:et för barnets far som torrt konstaterade att ”han klarar sig bättre i köket än jag gör”. Det gick ett par timmar.

SMS från sonen. ”Maten blev sjukt god. Vi fyllde pippin med äpplen, katrinplommon och smör. Öste den då och då. Egen klyftpotatis och kall sås med örter till. Har hittat en kompis som oxå gillar att fixa i köket”.

Jag tror att 19 får avbryta studierna, hoppa över lumpen och komma hem och laga mat istället 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

12 responses »

  1. *Ler brett* Det var mig en hejare i köket, inte illa vill jag lova.
    Det lät ju dessutom smaskigt värre. Han kanske ska satsa på kockyrket.

    Hoppas allt är bra med dig.

    Önskar dig och din familj en trevlig första advent!
    Kram

  2. Det är så härligt när ungarna har sugit åt sig matlagningskonsten och intresset från hemmet och tagit med sig i sina liv.
    Jag har både en dotter och en son som båda är fena på att laga mat. Sonen experimenterar väldigt mycket, dottern håller sig nog mer till recept.
    Kram på dig kul att du är här igen

  3. Haha så härligt. Det är roligt i köket om man vågar ta ut svängarna lite och sedan när resultatet blir över förväntan så är det ju ännu roligare 🙂 En baddare i köket alltså 😉

Kommentera

