Det rör på sig

Standard

Läste i Aftonbladet om en kille som fastnat i norska tullen när han försökte smuggla in 14 pytonormar nerpackade i strumpor, fasttejpade som en gördel runt magen. Tullpersonalen hade fattat misstankar när de såg att det liksom rörde sig under killens skjorta. Och inte nog med det – samme kille hade tio geckoödlor i burkar fasttejpade runt benen. Gaaaaaahhhh…

Tacka vet jag X2000. Hittills har det varit garanterat ormfritt. Geckoödlor tycker jag är väldigt charmiga och trevliga, men jag vill helst ha dem i taket i strandhyddan i tropikerna. Och den dagen det dyker upp ormsmugglare på tåget byter jobb. Garanterat 😀

 

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

8 responses »

  1. Det man inte vet … ja du vet fortsättningen, va?

    Vad veeet du. Han som sitter mitt emot dig med bilringarna skvalpande kanske har nåt annat under skjortan.

    Och ”vad har du under blusen Rut, som putar ut” … Inte bara en häftig byst, kanske?

    Få nu ingen noja!

    Självklart finns det inga ormar på X2000.

    Troligtvis.

    Kram!

  2. När det börjar krypa alltför mycket innanför kläderna på någon medpassagerare…skulle nog jag oxå om inte byta jobb så iaf ”sjappa” man kan ju inte vara säker på vad det är som ”rör” sig därinne! 😉

  3. En av mina elever envisades en gång att ta med sig sina ormAR till skolan för att visa dem. De får stå under dit bord sa han till mig… Tur det var en kort dag!

    Det är säkert ormfritt på tågen. Ingen som smugglar det hållet som du åker!

  4. Åh, jag vill så gärna veta – hur tänker man då 🙂 ?? Han skulle nog ha sövt dem så att de inte rörde på sig…

    Jag kan inte hitta något mail från dig, förstår inte 😦

    Kram!

Kommentera

