Från total tystnad….

Standard

…..till totalt kaos 🙂

Min helg blev SÅ skön. Jag gjorde saker i min egen takt, klarade av några måsten och passade på att göra en hel massa ”icke-måsten”. Tittade på film. Läste bok. Var ute. Chattade en stund med 17-alldeles-nyvaken-i-USA på eftermiddagen och fick ta del av hennes helgplaner. Inga ljud som jag inte hade kontroll på. Lugn och ro.

På söndag eftermiddag började kaoset. Testosteronfalangen damp ner med en timmes mellanrum. Först kom Kärleken hem från sin tripp söderut, sedan kom 19 farande från grannstaden för att lämna tillbaka bilen. Jag börjar på att bli lite bekymrad för den pojken 🙂 Vuxenpoängen duggar tätt numera och när han tillkännagav att han inte tänkte åka ut till skolan på eftermiddagen/kvällen utan vänta till måndag morgon ”för jag har flängt runt så mycket idag” trodde jag först inte att jag hade hört rätt. Så då var vi helt plötsligt tre personer hemma, varav två tvångsmässigt började ägna sig åt varsitt musikprojekt när middagen var avklarad. Projekten var i helt olika genrer och om det funnes någon ombudsman mot plågsamma ljudförsök så hade jag genast anmält testosteronfalangen dit. I klump.

Idag har kaoset fortsatt. Min telefon ringer ytterst sällan på jobbet, det är mest e-posten som all kommunikation går igenom. Men idag verkade halva företaget ha fått upp ögonen för att Mrs Structure har en telefon. Jiha vad det har ringt. Om precis allt. Lägg till det tre deadlines av måstekaraktär, ett mycket delikat översättningsuppdrag och ett större systemstrul på eftermiddagen som drabbade många. Periodvis kände jag mig som jag satt i avgångshallen på Kastrup eller nå’t och jobbade 🙂

Ibland vet man att man lever. Och tur är väl det 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

10 responses »

  1. Ja det är allt tur att man vet att man lever som tur är så hann du hämta lite krafter från din SKÖNA helg…För vilken ”rumba” du verkar hamnat i jag blir alldeles matt bara av att läsa 🙂
    Hoppas att lugnet sänkt sig över Mrs Structure idag!

  2. Ibland men bara ibland … är det skönt att få veta ”att man lever” så där ”handgripligt”.

    Men ibland måste man nog känna att man lever bara genom att vaaara. Här och Nu.

    … säger en klok skata …

  3. Här har det precis varit tvärtom, fullt ös i helgen och total tystnad på måndagen, nästan. Har faktiskt börjat lyssna på musik igen nu när stora barnen flyttat hemifrån, det var länge sen jag fick välja musik själv!

Kommentera

