All by myself

Standard

Alldeles ensam och övergiven sitter jag här i ett tomt, tyst hus 🙂

Tanken var att jag skulle tillbringat helgen i skärgården. Men så blev det inte. 19 är engagerad i ett orkesterprojekt i grannstaden hela helgen. Kärleken har dragit söderut med sina herrbekanta (Wettex och LB – se er för om ni går ut i helgen) och 17 har ju dragit västerut. Eftersom ingen skulle vara hemma i helgen lovade vi 19 att han skulle få ha bilen hela helgen. Det skulle underlätta tillvaron rejält för honom.

Så nu sitter jag här – ensam, övergiven och isolerad, utan bil 🙂 Nåja, så farligt är det inte. Kan vara ganska skönt att inte umgås med någon annan än sig själv ett par dagar. Risken är väl stor att jag börjar på att prata för mig själv frampå dagen i morgon, men det bjuder jag på.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

10 responses »

  1. Faktum är att ibland kan jag njuta av att bara få vara själv. Så där i lagom proportioner… Prata med sig själv är alltid utvecklande, speciellt med tanke på hur trevliga vi är 😉

  2. Svar: Jag bloggar aldrig på jobbet. Men just den kvällen var ju kollegan också på slottet (under personalfesten alltså). Hana gick på sitt rum ännu tidigare än jag (=är han ännu tråkigare än jag då?;-))Men han fegade ur gästbloggandet. Synd tycker jag.

  3. Att ha sig själv som sällskap är inte alls fy skam, ha det så skönt och som övriga säger, man får alltid de svar man vill ha 😀

    Hoppas att tiden ensam gett styrka för kommande sällskapstider av övriga medlemmar.

    Kram!

  4. Härligt med ensamna dagar ibland. Fast när man inte är bortskämd med dom så känns det mest bara konstigt. Hoppas du tog tillvara på dom på bästa vis. Jag pratar alltid för mig själv/ med mig själv. Eller jag ser det mer som att få sina tankar ut i luften. Ibland underlättar det tänket. Tex när man lagar mat. Så talar jag om för mig själv hur många mått av vad jag har haft i. Lättare att komma ihåg om man har sagt det för sig själv. Kanske inte är att prata med sig själv i samma utsträckning. När jag tappar bort något så frågar jag mig själv ”Vart har jag lagt den nu igen då?” 😉 Precis som om att mitt alterego skulle komma på det bättre än själva JAGET!

Kommentera

