Vad är det för fel på mig?

Standard

Idag har jag hållt en timmes föredrag på den stora, externa konferensen inför fullsatt lokal. Och jag njöt av varenda sekund! Jag tror att lyssnarna hade ett visst utbyte av mina oerhört kloka ord 🙂 I alla fall att döma av applåderna och kommentarerna från de som vågade sig fram efteråt och tackade för energipåfyllningen i det förhållandevis tråkiga ämnet 🙂

Igår insåg jag att jag för kanske tredje eller fjärde gången under mitt yrkesliv fått en chef som ”alla” har synpunkter på och den allmänna uppfattningen är att det måste vara riktigt jobbigt att ha den chefen. Men, precis som de andra gångerna, så funkar det hur bra som helst – jag har fått ett stort lyft i min yrkesroll tack vare honom, vi jobbar väldigt bra tillsammans, jag känner mig välinformerad och delaktig och blir lyssnad på. Och chefen ser på situationen på samma sätt fick jag klart för mig igår när vi hade uppföljningssamtal (det heter så hos oss när vi stämmer av hur det har gått hittills under året).

Jag njuter av att prata inför folk och funkar bra ihop med besvärliga chefer. Vad är det för fel på mig 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

4 responses »

  1. Oj vad du är modig. Beundrar dig att du gillar att prata inför folk. Det är en stor styrka faktiskt tycker jag.
    Chefen din kanske behövde hitta just dig (och vice versa) för att det skulle funka. Förstår vad du menar då jag också ha en tendens att fungera utmärkt med kollegor som andra tycker är besvärliga. Det är nog inget fel på oss… alls 🙂

  2. Prata inför folk är en mardröm om du frågar mig Däremot är jag också en sådan där som brukar funka med besvärliga människor. Jag väljer att se det som en fantastisk förmåga. 😉
    Vi är bra helt enkelt!

  3. Det där med att funka ihop med besvärliga människor: Du har nog förmågan att inse att vissa människor måste man öka tålamodet med. JAg jobbar på en arbetsplats där det finns MINDRE tålamod aed dem som behöver MER. Där olikheter och egenheter inte tolereras, utan är bara jobbigt… Det gör mig sorgsen, när jag ser att vissa människors potential inte kommer fram för att andra stirrar blint på bevärligheterna. Du verkar vara en bra medmänniska!

  4. Är inte det minsta förvånad över applåderna & att du kommer bra överrens med ”besvärliga” personer 😉

    Klarar den biten ganska så bra jag med – tom lugnat några ”råbusar” en gång i tiden…det är nog inge större fel på oss eller? 🙂

    Beundrandsvärt att hålla föredrag inför publik- säger en som inte är lika modig, det kanske får bli min nästa utmaning, det & möjligtvis att ta itu med ”ormarna”

Kommentera

