In i garderoben

Standard

Det är ju inne att komma ut ur garderoben nu för tiden – idag har jag gjort precis tvärtom. Kärleken och jag har dykt in i garderoben med huvudet före och sorterat, rensat och plockat ut så det står härliga till.

Den ursprungliga planen var en tur till sista upplagan av Bondens Marknad medelst cykel eftersom bilen är utlånad till 19 sedan igår kväll. Så blev det inte. Idag vräker regnet ner här i mitt hörn av verkligheten så vi fick tänka om. Nu är garderoben ordentligt städad, det står en stooooor påse på golvet med sådant som ska skänkas till klädinsamlingen och en lite mindre påse med rent skräp som bara ska kastas.

19 kom hemfarande när vi var nästan färdiga. Han hade varit långt ute på stäppen för andra helgen i rad och spelat umpa-bumpa-musik iförd Lederhosen, flätstickade knästrumpor och ”liten fjantig hatt med rakborste”. Han har inga spärrar alls den unge mannen 😀 Nu sitter vi i varsitt hörn i huset, framför varsin dator. Regnet smattrar på fönsterrutorna och jag är så nöjd med att jag inte behöver ge mig iväg ut på något idag.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

9 responses »

  1. Vadååå? Inga spärrar alls? Så ser ju var och varannan karl ut till vardags i Bad Ischl och många andra platser i Österrike. Lederhosen … men kanske knälånga i alla fall … är vardagsutstyrsel. Hatten för högtidligare tillfällen. Kramar!

  2. Hehe, n eller ut ur garderoben… ovanpå det en fjantig hatt med rakborste (nu satte jag nog inte ihop riktigt rätt om på vems huvud den hatten satt 😉 )…häärligt! Tack!!

Kommentera

