Still confused

Standard

I morse stod det Köpenhamn på vagnarna i tåget som avgick från stäppen i svinottan med destination Fjollträsk. SJ fortsätter m a o att förvirra mänskligheten 🙂

Det hade varit trevligt med en helg i Köpenhamn, men nu blev det inte så. Idag fick vi åka med alla motorer i funktion och rullade in helt enligt plan. Jag gick på mitt möte och sedan åkte jag hem.

Nu är det fredag och jag ska banne mig inte åka något tåg alls i helgen. Så det så 😀

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

6 responses »

  1. Abbans, det var ju nära att vi kunnat dejta annars. Men tågen till Byen var det inte mycket bevänt med idag pga presidentbesök. Så de sändes kanske till stäppen istället, vad vet jag?
    SJ=Snillrikt Jävelskap?

  2. Allt för att förvirra eller så kanske det är ett sätt att hålla resenärerna ”skärpta & allert” då man inte vad som händer…träning av improvisationsförmågan!?

    Fast när det verkligen ÄR felskyltat (SL) & man hamnar i galen ända av staden så är det inte alls lika roligt längre…äldste råkade ut för det när han var runt 8 år…snopet när Farbror Blå knackar på dörren för att lämna av en ”vilsen ” elev!?

Kommentera

