Ledigt?

Standard

Om man kommer till saltgruvan en helt vanlig måndag morgon och möts av kravallstaket på båda sidor om entrédörren och en skylt som säger ”gående hänvisas till andra sidan gångbanan” så måste ju det betyda att man har fått en dag extra ledigt. Eller hur?

Jag såg snabbt framför mig att jag kunde njuta av ännu en dag  i det fina höstvädret – kanske en lång promenad i ekoparken, lite fika och en frukt? Då dök en kollega upp och ryckte mig raskt ur mina drömmar. Hon forcerade kravallstaketet, ryckte fram passerkortet och öppnade dörren åt oss båda. Och sedan var allt som vanligt igen.

Trist. Jag som redan var på väg ut i solen 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

13 responses »

  1. Ha, ha, du är för skön.Du skriver skitbra och får mig alltid att skratta 🙂

    PS. Svar. Det är ju fler som har undrat varför jag helt plötsligt skriver på engelska. Det var nog en engångsföreteelse. Orkar inte med läsarrnas frågor ”why”;-) Fotosajten är internationell och det flesta som lägger upp sina bilder är från ”the US of A”, där svenska kanske inte är andraspråk. DS

Kommentera

