Lite ämlig

Standard

Har varit iväg och gjort ett litet ingrepp idag. Inget allvarlig, inget jättestort. Men dock ett ingrepp som lämnar den där speciella blåslagna känslan efter sig, den som kommer när någon pillat och bökat och stuckit och haft sig på ställen där man aldrig själv pillar, bökar eller sticker.

När de smärtstillande medlen gick ur kroppen blev det inte så mycket gjort vid skrivbordet, så jag kostade på mig att vara lite ämlig. Åkte hem och la mig i soffan med varm vetekudde på det ömma stället och laptop i knät. Det hade varit bättre med en katt, men eftersom det inte finns någon så’n i huset sedan sju år tillbaka så får man helt enkelt ta det som bjuds.

I morgon lär väl allt vara som vanligt igen 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

12 responses »

  1. Ja man tager det man haver… och du slipper ju allt katthår också 😉
    Och det viktigaste är ju laptopen, eller hur?!
    Hoppas du mår hundra igen imorgon!!!

    • Ämlig är ett litet ord som säger så mycket…det förmedlar en känsla på något sätt. Kära, numera insomnade, tant K använde alltid det ordet. Och om jag inte minns helt fel så höll hon till i dina barndomskrokar.
      Det blir bättre och bättre – så i morgon är jag nog redo att gå ut i världen och ställa till oreda igen 🙂

  2. Tänk, det var för ordet ”ämlig” jag fastnade och så hade redan Lilla Blå varit framme … och Znogge hade aldrig hört talas om det !

    Nu är det ju inte så kul att känna sig ämlig men verkligen kul att du kände dig ämlig och s k r e v om det. Krya nu på dig och ta hand om dig. Många kramar från en ord-bajsare som Skatan.

    PS: Kommer ”ämlig” möjligen från Småland eller västerifrån, Bohuslän? DS

  3. Bättre med strålningar i knäna för att du har laptopen där än det lilla ingrepp du gjorde? 😉 Fast nu vet jag inte om man får strålningar ifrån en dator, men om, så är det ju inte bra ( skriver jag som sitter med min laptop i knät just nu ).

Kommentera

