Jag är nog lite retro hela jag

Standard

Tack för alla tips på retromat! Det fanns flera pärlor bland tipsen som jag absolut ska damma av vid första bästa tillfälle! Raggmunk, kalops och sjömansbiff är exempel på rätter som jag lagar av och till hemmavid. Det är väl ett tecken från ovan på att jag är lite retro hela jag. Men det bjuder jag på 😀

Annars är det tisdag kväll, regnet hänger i luften och Kärleken och jag har lagt sista handen vid rabatten som jag demolerade fullständigt dagen efter surströmmingsskivan. Jag drabbades av ett akut behov av att rensa, grovröja, gräva och plantera nytt. Det hela slutade med att Kärleken fick slutföra det tyngre arbetet eftersom mina armar inte varit helt samarbetsvilliga sedan slutet på förra veckan. Det gör ont, helt enkelt. Men nu är det klart. Och om orken finns fortsätter vi nog med nästa rabatt i helgen. Får väl ladda med lite rejäl 80-talsmat så att krafterna återvänder!

Undrar f ö om min hastigt påkomna trädgårdsiver har något att göra med den totala frånvaron av ungdomar i huset. I så fall blir jag mörkrädd – det måste väl finnas något vettigare ett betongfreak kan sysselsätta sig med? 😀

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

6 responses »

  1. Ha ha, trädgården är ett sätt att hålla tankar borta från allt annat. Retromat ett annat, men jag tycker att det låter kreativt, bättre än vad jag själv sysslar med, dvs inget alls, helt handlingsförlamad.

  2. Jaa. Det kan ju bli lite enformiga middagar ibland.. Här finns det alltid pommes och korv som man kan slänga ihop när man inte finner någon insperation till något annat. Det bästa är att söka recept på nätet och inspereras. det man inte har hemma kan man alltid köpa, om man har pengar i plånboken 😉
    Jag tycker fler borde ta tips ifrån andra, inte vara rädd å fråga när och kära och vad de brukar laga för godsaker hemma. Och variera. Anstränga sig i köket så att de inte blir ” det gamla vanliga ”. En favvis som pappa alltid brukade köra när orken inte var med var fattiga riddare, det älskade vi barn så det gjorde ju inget 😉

  3. Tack, nu fick jag inspiration till trädgårdsarbete! Och raggmunk…det vill säkert Älsklingen ha när han kommer hem från Skottland i morron! 🙂 Du är en pärla! *kram*

Kommentera

