Söndag morgon

Standard

Idag

  • gläds jag över att Kärleken fixade att ge sig iväg på militärt uppdrag på kunglig mark i svinottan utan att jag vaknade. Att vakna vid femdraget en söndagmorgon hör nämligen inte till det jag uppskattar mest här i världen.
  • funderar jag på om jag ska äta frukost ute på altanen. Det kändes rätt svalt när jag var ute och tog fram dynorna nyss, men å andra sidan är det kanske bäst att utnyttja sommaren så länge den vill vara kvar.
  • väntar jag på 19 som kommer hem från en veckas fjällvandring mellan Abisko och Nikkaloukta om en timme ungefär. Ska bli spännande att höra hur de har haft det, för som vanligt har det varit knäpptyst förutom ett SMS när de kom fram och ett SMS som kom igår: ”Kiruna. Renkebab. Mmmm.”
  • måste jag städa i skåpet där alla lakan finns och plocka ihop tre fungerande set till 19 som faktiskt flyttar hemifrån i morgon. Visserligen bara i veckorna till att börja med, men ändå 🙂
  • tänkte jag också (om 19 känner att han orkar) ta hit mamsen och papsen på lite fika.
About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

11 responses »

  1. Znogge! Härlig dag som väntar dig … men nu har ju en del av dagen förflutit förstås och du har kanske redan hört 19 berätta om sin vandring. Jag har varit och sett bilder från Sarek hos en av mina bloggvänner, Djupingen, och det är ju ett fantastiskt landskap där uppe i norr.

    Och i morgon blir det bara du och Kärleken därhemma. Åtminstone i veckorna.

    En ny period i livet börjar … och den har sin charm och tjusning den med.

    Säger en som vet.

    Kram!

  2. Pruddelutt!
    Helknäpp är vad jag blivit. Bara för att Znogge har kommenterat före mig idag … så råkade jag kalla DIG för Znogge. Ber tusen gånger om ursäkt.

    Farmorshjärna … finns det nåt som heter så?

    Kram!

  3. Du skulle kanske ha svängdörrar hemma hos dig, det verkar vara ett väldigt kommande och gående.

    Sv. Ja, först avfärdade jag tanken på vaccination helt och hållet. Sen tänkte jag att barnen borde vaccineras, unga individer har ju få antikroppar mot den här typen av influensavirus, den lär väl likna asiaten och Hong Kong (nu kan jag ha helt fel!) , något ungdomar inte varit i närheten av. Sen tänkte jag att maken borde nog också vaccinera sig, dels som att vi behöver ha honom på fötter men också med tanke på det jobb han har där han både kan bli smittad men också smitta många. Sist konstaterade jag att sannolikt är jag själv den som är mest i riskzonen med tanke på mina klena luftvägar. Så från att ha avfärdat vaccination helt och hållet, så kommer jag faktiskt att anstränga mig för att vi alla blir vaccinerade så fort man kör igång.

    Många gånger är det ju inte heller sjukan i sig som är problemet, men kanske följdsjukdomarna. Viruset kan och kommer att mutera, då vet vi inte dess beteende och med antikroppar mot ”ursprungsviruset” så kanske man klarar sig bättre mot en muterad variant.

    Men det är inte så gott att veta hur det blir, varken vi eller media…

  4. Ja, jag har ju aldrig gjort det, aldrig ”sökt upp” extravaccinationer. Jag vet inget om vaccineringars påverkan på immunförsvaret, men kan då inte annat än gissa att det inte var annat än en tillfällighet att du var så sjuk vintern 93.

  5. renkebab, det har jag inte stött på…mer i form skav – Isch men som tur är smaken är som baken & om det är ”hot” så kanske tom jag skulle kunna klämma ner en! 🙂

Kommentera

