Dissad, hissad och dissad igen

Standard

Ibland vet man inte vad man ska tro.

Det körde ihop sig lite på jobbet i onsdags. Lite svettigt blev det eftersom jag skulle vara på resande fot torsdag-fredag och inte vara särskilt mycket i närheten av en dator. Men jag löste problemet på det bästa sätt jag kunde. Ringde och informerade chefen – han vill gärna veta när det blir avvikelser från planen. Chefen blev butter. Inget ”jag vet att du har gjort precis allt du kan för att lösa problemet, men ibland når man inte ända fram. Det här är inte idealiskt, men det funkar.” Bara mulet och buttert. Dissad 😦

Torsdag morgon när jag kliver in på kontoret kommer den fd buttre chefen galopperande mot mig med ett stort leende på läpparna. ”Det där blev ju jättebra! Kalasbra lösning på problemet – tack!”. Hissad 🙂 Fick en stund framför datorn frampå dagen och hittade ett mejl från en annan högt uppsatt chef i företaget ”Jättebra – informativt och sakligt men ändå trevlig läsning. Stort tack”. Kopia till samtliga inblandade, tyvärr dock inte till min chef…..Hissad igen 🙂

På väg ut till hissen för promenad till hotellet. Möter en annan högt uppsatt chef som småpratar lite och sedan trycker till med något i stil med ”Värdelöst. Så där kan vi inte göra. Alldeles för trevligt och vänligt”. Dissad igen 😦

Berättade för en av mina närmaste kollegor och hon konstaterade torrt att ”tja…man är aldrig bättre än sin senaste artikel”. Fast det här är ju onekligen ett snäpp värre – är jag en stjärna eller totalt värdelös? Intressant iaf att man kan gå från fiasko till hjälte i kvadrat och sedan fiasko igen på ganska exakt 24 timmar 😀

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

14 responses »

  1. Oh yeah, igenkänningsfaktor på den, du. Suck. Jag får väl säga som min gamla mamma brukade konstatera: Hur man än vänder sig har man arslet bak.

    Jag hissar dig – utan någon vetskap om vad det handlar om – men för att jag är partisk, gillar dig som tusan och anser att man ska hissa hellre än dissa.

    Svaret har du nog längst inne i dig själv. Gjorde jag ett bra jobb? Gjorde jag så gott jag kunde?
    Då så. Så tutar vi och kör igen.

    Stor kram, tjejen. Du är bra!

  2. Ja, det kallar jag för mental hissfärd. Annars har ”Lilla Blå” rätt. Du vet nog bäst själv och jag tycker att du ska ge dig en klapp på axeln: You deserve it because you’re worth it”. Älskar den reklamsnutten och ger den ofta till mig själv 😉

  3. Lilla Blå har rätt. Och så är det som det är. Man kan bli dissad och hissad för samma jobb … beroende på. Och då gäller det att suga åt sig ”hissandet” och skita i ”disset”.

    Kramar!

  4. Säg så här! I den uppkomna situationen gjorde du ett val och hade de bästa avsikterna. Att sedan cheferna inte vet vad de ska tycka är deras problem! En hiss från mig 🙂

  5. Men! Det var ju verkligen spännande och intressant att du fått så olika respons på jobbet! Gör en ordentlig utvärdering, kola med de som inte hört av sig om vad de tyckte.

    Klart du är hissad, men be dem vidareutveckla!

    • Gjorde ungefär så i fredags. Och nu i helgen slog det mig att ungefär samma situation med ”Hissmannen” har uppstått en gång tidigare. Det är antagligen bara att rycka på axlarna och gå vidare 🙂

  6. Jag gör som alla andra håller med lilla blå som slog spiken på tummen direkt.
    Du skriver så härligt det har jag sagt tidigare och jag är övertygad om att du gjorde ett bra jobb.
    Fick du möjlighet att hitta bakformar?
    Kram

    • Näe jag kom liksom av mig efter konfrontationen vid hissen 🙂 Och sedan skulle jag ut och dricka en pilsner med en gammal kompis, så det hanns inte med. Men tro’t eller ej – jag ska hålla X2000 under armarna tre dagar i veckan som kommer och jag kan nog hinna med en tur in på NK på väg till tåget. Om inte hissmannen slår till igen 🙂 Annars finns ju nätsidan du tipsade om!

  7. Oj här går det det verkligen upp och ner och det riktigt fort hoppas du inte ”mådde alltför illa”…En hiss ifrån mig med 🙂

Kommentera

