Måttband

Standard

måttbandFunderar på om jag skulle köpa mig ett måttband. Inte för att hålla koll på midjemåttet nu efter fyra veckors ledighet. Utan av en helt annan orsak ….Man skulle ju kunna tänka sig att klippa bort en centimeter om dagen till det är dags att ha semester igen. Jag gjorde ett snabbt överslag och kom fram till att det är 188 dagar kvar till det blir lite längre ledigt igen. Fast då får man ju förstås köpa två måttband. Men det funkar ju också 🙂

Annars kan man göra som en f d kollega till mig hade som tradition. Hon och hennes man hade alltid ett stort party för alla vänner och bekanta när första arbetsdagen efter semestern var gjord. ”Ingen mening med att deppa – vi firar att det är en dag mindre kvar till det är ledigt nästa gång” var deras inställning. Lite annorlunda, men klart kul!

Min första dag i saltgruvan har rullat på i ett lagom tempo. Det känns faktiskt rätt OK att vara igång igen. Och det där med midjemåttet verkar inte vara något större problem i år. Trots fyra veckors ledigt så satt de lite snävare kontorsbyxorna precis där de skulle i morse. Så då är väl allt frid och fröjd då 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

9 responses »

  1. Äntligen en positiv attityd mot den ”avklarade semestern 😉 Party kan ju vara en kräftskiva (hick!!!) till exempel. Måttbandsidén är riktigt fyndig måste jag säga, då slipper man rita sträck på väggen 😉

  2. Jättekul tips … fast vad skall jag med det till. Jag jobbar ju inte. Surt sa räven … Ibland saknar jag faktiskt att börja jobba efter en semester igen. Men jag kanske skulle skaffa ett måttband för mitt midjemått och sätta upp ett mål … Inte lika roligt förstås. Kram!

  3. Men även om det kan vara vemodigt att trampa in på kontoret efter sin ledighet så är det ju skönt och vara tillbaks i vardagen även om man, till en början, sitter och dagdrömmer om vad man ska hitta på nästa lediga tid! Man ska vara glad att man har ett jobb att lunka till och ha semester ifrån! 🙂 Och fest, det var en bra idé 🙂

  4. Jag vill helst inte tänka på jobbet, men det närmare sig, snart är jag också där. Fest är alltid roligt, men jag dras med en förkylning´. Tror att jag måste köpa mig en heltäckande korsett 🙂 Ha det gott

  5. …och jag satt och jämförde kostnaden med vår resa och den vi gjorde för ett år sedan. Konstaterade att det är helt Ok att börja jobba igen! Man måste ju spara… till nästa resa!

  6. Som jag minns det så var det sista dagarna av ledighet som gav ångesten inför jobbet väl där var jag som fisken i vattnet igen. Har alltid gillat att komma till mina jobb efter både vanliga helger och semestrar. Tror det är den där vanliga vardagsrytmen jag tycker om, man äter, sover och gör allt normalt.
    Kram

  7. Ja..får väl vara glad att jag har ett jobb att gå tillbaka till, här i stan har några 100 personer blivit av med försörjning under året som gått. Fast visst… förstår dig precis… det där med förstadagfesten låter lockande 🙂 Må så gott! *kram*

Kommentera

