Sjuk

Standard

Med i bagaget hem från Kärlekens och min lilla minisemester kom också någon slags bacill.

Jag fryser och svettas om vartannat och har ont i alla leder och muskler. Just nu räcker orken knappt till något alls. Håll tummarna för att det inte är en influensa ”med knorr” bara 😀

Återkommer när jag piggnat till.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

10 responses »

  1. Men stackars lilla vännen,

    Det var inte kul att höra att du blivit sjuk efter resan. Influensa kan ge muskelvärk med tillhörande symtom som du har, det är inte alls säkert att det är någon flunsa ”med knorr”. Bara en vanlig influensa, hur nu bara den är.

    Krya på dig!! Det var i alla fall skönt att höra ifrån dig.

    Bamse Kram

  2. Skulle det nu vara en med ”knorr” behöver den ju inte vara värre, om nu det kan vara till tröst, än en gammal vanlig flunsa. Åtminstonde för oss som har upplevt en del flunsor … Det sägs ju att vi har massor av antikroppar och tål en hel del.

    Hursomhelst önskar jag dig vare sig såna med ”knorr” eller en gammal vanlig en … och hoppas att du redan är på bättringsvägen.

    … och att minisemestern gav dig nya krafter. Kramar!

  3. Vi får väl verkligen hoppas att det inte är influensan med knorr. Det vore verkligen förargligt. Men nu i dessa dagar kan man inte tro något annat så fort man får några symptom på grejer. När man väl får vaccinera sig för den flunsan så ska jag nog försöka få mig ett stick av farbror doktor. Det är värt livet.

Kommentera

