Ändrad status

Standard

19 har varit iväg hela veckan som gått och ”hälsat på en kompis”. Kompisen ifråga är en helt ny bekantskap som han lärde känna när han var på kurs första två veckorna på sommarlovet.

Som vanligt har det varit knäpptyst från 19 och som vanligt så går jag stenhårt på linjen att ”no news is good news” när det gäller den unge mannen. I fredags kom det dock ett litet livstecken från honom. Allt var hur bra som helst, supernajs väder, klippor, segelbåt och sol i massor. I vårt lilla hörn av världen har regnet vräkt ner den senaste veckan så jag trodde nästan att 19 skojade. Men han var brun som en pepparkaka när han kom hem igår.

Man blir ju alltid lite nyfiken när kidsen ska ”hälsa på en kompis”. Nu är det så att både 17 och 19 har många kompisar av motsatt kön, så ”att hälsa på en kompis” behöver inte innebära något annat än just det. Vi filosoferade lite i frågan, 17 och jag, strax innan 19 var på ingång och då kunde 17 meddela att det här minsann var betydligt mer än en kompis. Hon hade nämligen observerat att brorsans status på Facebook inte längre var singel. Och det hade ändrats under veckan.

Det är väl tusan också att man ska behöva hänga på Facebook för att få veta något 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

11 responses »

  1. Pruddelutt! I och för sig är jag med i Facebook men besöker den väldigt sporadiskt. Är du med i Facebook. Vill du i så fall bli min ”vän”. Jag tycker att det var ett härligt inlägg. Vilket förtroende ni har för varandra och tillit. Mysigt. Hoppas du får träffa 19s ”kompis” snart. Ha det! Kram!

  2. Ja, jag vägrade facebook först, men gav mig till slut. Det finns vissa fördelar får jag numera medge? En viss koll på de små har man, om inte annat när de befinner sig på annan ort.

  3. Ja det verkar så…i Facebook hänger många av ”kollegorna” har jag upptäckt när jag letade efter äldstes sida, och jo man får sig lite till livs även om man inte kan ”kika in” ordentligt! 🙂

  4. Ja, man kan säga mycket om facebook både postivit och negativt. Jag gav med mig till slut och skaffade mig ett konto där också.

    Tänk att vädret varierar så mkt över landet. Här nere i det sköna Skåne skiner solen fast till helgen blir det inget roligt alls att vara här. 😦 Men jag klagar inte! Jag njuter av livet så mkt jag bara kan!

    Ha det bra!

  5. Jaha du, där ser man! Det är en definitions fråga på kompisskap när det gäller det andra könet helt klart. 🙂 Facebook? Jag har hört om det men har aldrig prövat på detta.

    Det kommer ju hela tiden nya forum för bloggande. Facebook, twitter etc ..jag tror jag håller mig till den vanliga bloggen än så länge, har en känsla att det inte blir så mycket chans till annat framöver 🙂

    Vi lever i ett vakuum känns det, ständig beredskap för sjukhus besök, vilket råder idag..väntar på att få höra om det blir idag och vilken tid, eller om det sker imorgon..*suck* Hur jobbigt hade NI det? Kan inte maila dig, ser ju inte din mailadress..

    Sköt om dig
    Kram

Kommentera

