Men….

Standard

17 kommer inte alls att åka runt den 10 augusti. Det blir redan den 22 eller 23 juli. Det ju snart!

Helt plötsligt blev det väldigt bråttom att fixa sjuhundrafemtielva saker. Visumintervju på amerikanska ambassaden nästa fredag är bokad, alla papper på längden och tvären och bredden är ifyllda. Det är mycket information som ska tas fram. Bl a skulle 17 lista alla länder hon har rest in i de senaste tio åren. 13 länder blev det, kanske inte så alarmerande mycket. Men i Danmark har hon varit minst en gång om året varenda år, så det blev många årtal i den kolumnen. Lika bra att vara övertydlig 🙂

Och sedan blir det så som jag först inte ville alls: Jag kommer att vara ensam hemma med 17 när det bär iväg. Kärleken och 19 är på militärt uppdrag utomlands och det är aningens sent att backa ur det nu. Om jag eller 17 vill det så stannar Kärleken hemma, men vi har efter ett visst funderande och diskuterande kommit fram till att det nog kanske kan vara rätt bra att det blev så här, trots allt.

Idag fick också 17 veta att de kommer att vara två studenter hos familjen. En 17-årig tjej från Schweiz ska också bo där. Det tycker 17 känns bra och hon har redan slängt iväg en vänförfrågan på Facebook till den här tjejen. Jo. Världen är liten 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

4 responses »

  1. Då blev det så i alla fall… Nåja, ni har tänkt igenom det ordentligt och då blir det bra.

    Jag tycker det låter trevligt med en student till eftersom familjen bara har vuxna barn. Sonens kompis var i USA ett år och bodde själv hos en medelålders man. Vi tyckte det lät tråkigt men han hamnade hos en helt underbar person.

    Ja, välrden är verkligen liten!

  2. när jag åkte kunde jag varken kolla i Google Earth eller Facebook! Jag fick ett vanligt brev via U.S snail mail med adressen i Santa Barbara. Dessutom var jag på sommarstället där jag inte hade kartor eller andra böcker, så jag trodde jag hamnat i Santa Monica!

  3. Vad bra att allt har ”ordnat sig”. När jag var på utbyte i England som ung bodde en flicka från Frankrike i samma familj. Det var faktiskt jättekul. Hon var trevlig och man kände sig inte lika utsatt. Kram!

  4. Vad bra det verkar, lycka till med 17 och hennes resa, det kommer att gå bra, fast jag förstår att det känns pirrigt. 🙂

Kommentera

