Internet är fantastiskt!

Standard

state-flag-north-carolinaStrax före halv elva i går kväll kom det ett illvrål inne från 17:s rum:

MAMMA! JAG HAR FÅTT FAMILJ!!!

För en oinvigd låter det kanske lite konstigt……17 har ju redan en familj 🙂 Men nu har äntligen, äntligen, äntligen en mycket väsentlig bit fallit på plats inför hennes utbytesår på andra sidan Atlanten. Hennes blivande amerikanska familj hörde av sig med ett mejl i går kväll och nu vet vi att 17 ska åka till en liten stad med 27 000 invånare i North Carolina. Hennes familj består av två vuxna, två utflugna barn och tre barnbarn. Inga katter, hundar eller alligatorer så vitt vi vet än så länge 🙂 Idag fick 17 ett längre mejl från familjen och det känns som att det här kommer att bli riktigt bra. När hon åker vet vi inte än, men en kvalificerad gissning är runt den 10 augusti.

En kvart efter att det första mejlet ramlat in hade 17 med hjälp av internet kollat upp sin blivande skola, läst på om staden och konstaterat att det fanns Starbucks och även tittat på huset hon ska bo i via Google Earth. Världen har helt plötsligt blivit väldigt liten. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Internet är fantastiskt!

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

8 responses »

  1. Äntligen!! Härligt! Och jag håller med du, internet har verkligen ”krympt” världen 🙂 vad roligt att för er att få ta del av en del i förväg!

  2. Det är bara att hålla med! Stort grattis till henne och att familjen låter bra 🙂

    Det är otroligt mycket man kan göra med internet och det är just sådana här tillfällen som gör att man uppskattar internet ännu mer.

    Du får ursäkta, jag har bara en fråga, har du haft problem med google chromes säkerhet? Det fanns ju några fel här..

    Ja, jo, jag funderar på att ta tillbaka Chrome och växla mellan Chrome och IE..virrhöna? – Absolut!

    Kram

    • Jo, jag misstänker det. Vi fick ju besked om möjlig placering strax utanför Washington i mars men sedan har det ju bara varit tvärtyst. Och eftersom det inte blev Virginia så är det väl något som hängt upp sig på något vis…

Kommentera

