Kort referat

Standard

Det är varmt. 19 har återvänt från den självpåtagna exilen i Lund. Tvättkorgen är mer än full. En massa jordgubbar väntar på rensning. Det får bli ett kort referat från helgens bloggträff bara. Övriga vilda äventyr i Skåne får anstå till senare.

Jag har alltså gjort det igen – träffat bloggare på riktigt, utan skydd av alias och datorskärm. Det var den fjärde gången det begav sig för min del och det hela var riktigt lyckat! Jag skrattade gott när jag fick veta att Znogges ungdomar hade hållt en föreläsning för sin mamma om hur viktigt det är att inte lämna ut sitt mobilnummer på internet och att man absolut inte ska bjuda hem någon man träffat i cyber 🙂 Låter väldigt likt de allvarliga samtal 17 och 19 hade med mig när jag träffade Lejonet och Vita Hatten!

Precis som tidigare gånger jag träffat bloggisar på riktigt så är det så häftigt att se att samtalet och umgänget kommer igång så snabbt. Det blir inga pinsamma tystnader, man bara pratar på, precis som man känt varandra länge. Och det har man ju ofta faktiskt gjort, fast man inte haft hela bilden klar för sig.

Znogge, Skatan och jag hade en riktigt trevlig eftermiddag tillsammans. Allt medan Kärleken och 17 brände upp sig i solen vid havet. Vi skildes åt efter en ordentlig fotosession och med stora leenden på läpparna. I bilen mot Lund konstaterade 17  att ”jahapp, nu har vi gjort det igen och det blev ju jättebra den här gången också. Vem ska vi ta nästa gång?” Tja…det återstår att se 🙂

Nu ska jag ge mig i kast med jordgubbarna. Rapporter från bröllopet och övernattningen på Fawlty Towers kommer vid ett senare tillfälle.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

7 responses »

  1. Måste säga att både äldsta frökens och sonens kommentarer gjorde mig något förvånad men det visar i och för sig att de från och till lyssnar på mina visdomsord. Att jag sedan inte alltid lever som jag lär är en annan femma 😉

    Men med tre års bloggande, två vakthundar och en solande och smygglyssnande fröken på gräsmattan så kändes det aldrig så hotfullt!

    Har du vägarna förbi så vet du vem jag är och var jag finns!

  2. Znogge! Jag vet var du bor… nu…
    Pruddelutt! men vi vet inte var duuu bor. Spännande var det. Och naturligt var det när vi träffades. Och att Skatan är ”öppen som en bok” och kanske ”lik mig själv” IRL är en sak. Men att jag, Skatan, genast kände igen dig Pruddelutt och Znogge bara genom att ha läst era bloggar. Såå fantastiskt och roligt. Och ännu roligare att kommentera nu och framgent… Kramar!

  3. *Ler* det är ju bara till att gratulera till en god uppfostran som de fått 🙂 Och visst har de rätt, man ska vara försiktig med dem man träffar genom ”cybervärlden”, visserligen tror jag ju inte att znoggisen eller skatan var någon större fara i sig, annat än att ni kunnat skratta ihjäl er.

    Vad underbart kul att träffa bloggisar i verkligeheten. Jag nämnde just för znogge att alla trevliga bor ju så ofantligt långt borta! Det är ju över 120 mil för en kaffekopp 😀

    Jordgubbar, mmmm. Jag kan fortfarande minnas och känna smaken av dem när jag kunde äta dem. Det var något så ofantligt gott.

    Kram och sköt om dig

  4. Lät ju bra, det där. 😉 Och en dag tar vi säkert en virre ihop, du och jag, Pruddan. Det skulle inte förvåna mig.

    Rapport från Fawlty Towers ser jag fram emot.

    • Absolut! Jag var ju i dina krokar i helgen men då var programmet fullt 🙂 Fler tillfällen kommer – det är jag övertygad om.
      Fawlty Towers var en upplevelse, jag lovar 🙂

Kommentera

