Hårdvaruproblem

Standard

17 lånade min bärbara dator på obestämd framtid – hennes egen var inlämnad på garantireparation eftersom den blev så varm att underlaget kunde börja brinna efter någon timmes användning. Nu har jag fått tillbaka min bärbara, med en hårddisk som sannolikt kommer att dra sin sista suck innan maj månad är slut. Så nu är vi helt plötsligt TVÅ datorer korta i huset. I-landsproblem….ja, jag vet…. 😀

”Jag utstrålar något som tekniska prylar inte tycker om” konstaterade 17 när situationen gick upp för henne. Jo, det är bara att instämma. Själv skyndar jag mig snabbt som tusan att berätta att helgen försvann i ett enda huj. Jag har förberett en massa studentmat och stoppat i frysen, Kärleken och jag har totalsanerat förrådet och åkt med ett gigantiskt lass till soptippen. 19 har varit iväg hela helgen och kom hem med inte mindre än två SM-tecken i bagaget. 17 har pluggat biologi, matte, spanska, svenska, engelska, kemi…ja, för att göra en lång historia kort – hon har pluggat allt.

I veckan ska det åkas tåg till huvudkommunen (alltid lika trevligt…..gaaaaahhhh..) men det ska också pysas och stoltseras över 19 som fått ett stort stipendium så här på sluttampen av sin grundutbildning och ska visa upp sig och sina färdigheter nu i veckan. Fortfarande inga nyheter om 17:s avfärd västerut – gissa om vi börjar att ledsna lite. Och sedan har jag fått ett mycket delikat problem att fundera på, en fråga som jag måste sätta ner foten i den här veckan.

Det var väl en kort sammanfattning av läget. Det är högst osäkert när jag kommer över en bloggvänlig dator nästa gång.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

8 responses »

  1. Jesus! Full rulle med andra ord. Jag blir ännu mer matt av att läsa än jag redan var. Du borde vara trött. Också. 😉

    • Inte så farligt faktskt…..märkligt nog, kanske. Jag bara åker med liksom och när nästa grej dyker upp så säger jag bara ”jaha, en grej till, jag skriver upp det på listan”. Lite scary…antagligen lugnet före det stora sammanbrottet 😀

  2. Våren som ska vara så härlig brukar vara för de flesta ett enda stort trauma. Hoppas du hinner hämta andan till slut.
    Lycka till med allt

  3. Mycket att tänka på hos dig då! Allt från teknikens under till delikata problem och sedan en student att ro iland… Men grattis till duktiga 19!
    Lycka till med allt som ska ordnas och hoppas studentdagen blir bra när ni kommer så långt!

  4. Delikata problem… hmm… och andra problem som med resan västerut för 17, studentförberedelser, resa till huvudsta´n och och och…

    teknikproblem ovanpå allt detta…

    Hoppas att allt reder upp sig och att du kan ta det liiite lugnare. Kram!

    PS Gratulera 19… förstås… det får väl ta loven av det andra…DS

Kommentera

