Garderobsnoja

Standard

Det blev en lugn och stillsam Valborg – programmet såg ut ungefär som förra året med undantag av att vädret var bättre och att 17 inte blev haffad av polisen 🙂 Släkten firade på annat håll i år, så vi fick klara oss utan dem.

Ikväll ska Kärleken och jag på 100 års-kalas. Eller 2×50 kanske är mer korrekt beskrivet. Det är våra mycket goda vänner som fyller 50 i år (han har fyllt, hon ska fylla) som bjuder till gemensamt kalas.

Som vanligt står jag som ett levande frågetecken framför garderoben. Vad tusan ska jag ha på mig? Det finns massa kläder i garderoben (även efter min senaste rensning), men det mesta känns uttjatat och ”fel”, eller också sitter grejerna inte perfekt längre. Måste bero på fukt i garderoben att en del plagg sitter lite tajt. Eller? 😀

Jag plockade ihop ett antal kombinationer och mannekängade för 17 som pluggade kemi med ena ögat och granskade kreationerna med det andra, samtidigt som hon gjorde tummen upp eller tummen ner.

Det hon gjorde mest tummen upp för var en kjol och kort jacka i kakifärgat tyg i kombination med en pistagegrön kortärmad blus från Thailand. Jo, det var snyggt, men inte i kombination med Kärlekens linnekostym och syrénlila skjorta. Det blev lite för mycket ”vi har klätt oss för att det ska synas att vi hör ihop”. Den pistagegröna skjortan får hänga med, men i kombination med ett par vita, vida linnebyxor istället. Det blir säkert bra det med. Och det var dagens i-landsproblem 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

6 responses »

  1. Det låter verkligen jättesnyggt… och jag är helt säker på att du kommer få en hur kul kväll som helst… i de vita vida byxorna med den pistagegröna skjortan till…

    Fick jag rätt… eller fick jag rätt?

  2. det där med garderoben låter bekant… Maria hälsar att ni gjorde rätt val med resan! Det där med Mexiko…. nu i efterhand är det väl ännu lättare att konstatera att Mexiko hade varit fel val.

  3. Har nu läst inlägget om 16 som blev haffad av polisen och jag måste säga att det var kloka ord som yttrades! Det borde sättas mer fokus på varför det är så lätt att få tag i. Och bara titel på artikeln var ju ”aperetif”.
    Jag log när jag läste om den snälla polisen 🙂 En härlig berättelse.

    Det är alltid ett av dessa återkommande problem som finns hos oss människor – kläder.
    Tänk vad enkelt det var på stenåldern, där var det minsann inte tal om vad man skulle ha på sig när det var dags för festsammanskomster, enkelt och naturligt 😉

    Önskar ER en trevlig 100-års fest!
    Kram

Kommentera

