En dag i solen

Standard

En så’n dag! Solen har strålat från en i det nämaste molnfri himmel. Inga måsten inplanerade – fri, lös och ledig att göra precis vad jag vill. Eller….nja…förresten. Fullt så enkelt var inte livet idag 🙂

I påskas släpade jag ner lådorna med vår- och sommarkläder från översta hyllan i garderoben. Tänkte att det var dags att byta ut allt det svarta och gråa mot lite roligare färger. Men sedan har det varit så förbaskat mycket annat som kommit emellan precis hela tiden. Idag satte jag iaf igång och rensade , provade, sorterade och packade om. Resultatet av mina vedermödor kan sammanfattas med att byrå och garderob är fylld med färgglada, lätta kläder och att det står två stora påsar med sådant jag rensat ut på golvet. De ska iväg till ett mycket behjärtansvärt ändamål vi har här i sta’n asap. Som vanligt blir jag snudd på hög när jag har fått rensa ut och slänga saker. Lite konstig är jag nog…

Nu har jag inte stått inomhus och grävt i garderoben hela dagen. Nehej då, det har hunnits med lite trädgårdsarbete, en stund i solen med bok, en cykeltur och också några turer tvärs över gatan till scoutgården där ungdomarnas scoutkår firat jubilém hela dagen lång.

Inga måsten skrev jag ju – men en hel del på gång ändå 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

6 responses »

  1. Jamen, det där var ju mina planer också. Jag har nu strukit lite sommarkläder men inte rensat ut några vinterkläder så i garderoberna är det proppfullt. Nu är allt lika skrynkligt igen. Och jag är trött i armarna. Men känner mig ändå lite nyttig på nåt sätt. Du verkar ha gått mer rationellt till väga.

  2. Jag längtar tills även jag får ett ryck och rensar i min garderob. Men just nu får jag ingen ordning på inköpet av nya kläder så de gamla får hänga med ett tag till.
    Kram

  3. Inga måsten… och … konstigt… jag har väldigt lite sommarkläder… vad nu deeet kan bero på…

    Jo… de är packade i svarta påsar… för transport till Frälsis eller liknande… eller så är de redan där…

    Bra på sätt och vis…. då kan man ju börja om från början.

    Kram!

Kommentera

