I kväll

Standard

bobIkväll tittar Kärleken och jag på den andra delen av filmen om Ebbe Carlsson. Nutidshistoria kan man väl kalla det för. F ö misstänkte jag länge (och gör nog nästan fortfarande det) att Ebbes alter ego var Bo Baldersson.

Bosse B måste ha varit en person som var tämligen insatt i hur politiken fungerar – det var ju Ebbe definitivt. Dessutom var han skribent, en ganska rapp och vass sådan. Om jag inte minns helt fel har det inte kommit någon ny Balderssonbok efter Ebbes frånfälle. Men å andra sidan tror jag att han var väl ung när den första boken kom ut – så min teori kanske spricker. karl-b

Nä, jag säger väl som Karl Bertil Jonssons ilskne fader: Somliga frågor får vi aldrig veta svaret på.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

3 responses »

  1. Jag har nog berättat att min pappa flera gånger blev uppringd av ett antal kvällstidningar som ville göra en intervju med honom eftersom de misstänkte han var Bo Balderson…

    Jo det kommer jag ihåg när du säger det…men nu blir jag så himla nyfiken…Vad grundade de misstankarna på??

  2. Ja Ebbe Carlsson ja… det var tider det… ”spännande som fan” (som Ulf Lundell sjunger i nå´n av sina sånger…).

    Skam till sägandes har jag inte läst en enda Bo Balderson…men följde förstås i tidnngarna gissningar och åter gissningar vem han kunde vara … bakom sitt alias…

    Håller med Karl Bertil Jonssons ilskna fader… och Pruddelutt… att

    ”Somliga frågor får vi aldrig veta svaret på.”

Kommentera

