Snabbt och segt

Standard

Tillvaron snurrar ruggigt fort nu – i vissa avseenden. Det går för runt på jobbet. Det är massor att göra hemma. Kidsens skolor och aktiviteter ställer krav på stöttning och närvaro, även av föräldrarna. Bal och studentfirande kommer allt närmare och med det en massa fixande – frack och lackskor, boka fotografering, fixa studentskylt, vilka ska bjudas in att fira den nybakade studenten? När ska de komma? Vad ska vi bjuda på och hur löser vi allt praktiskt? Hur mycket som helst att fundera på, att diskutera och att fixa.

Något som däremot inte går särskilt snabbt är det definitiva beskedet om 17:s placering till hösten. För drygt tre veckor sedan fick vi veta att en familj tackat ja till att ta emot 17 nästa läsår. Skolan ville däremot ha mer information för att kunna fatta ett beslut. Det fick de, men sedan har vi inte hört ett pip. Vi vet ungefär var hon ska någonstans i det stora landet där borta i väster, men inte mer än så. Och innan skolan har sagt ja får vi inte veta något om familjen och heller inte när 17 ska åka. Och det i sin tur gör att vi inte kan göra några definitiva semesterplaner. Lyxproblem – jo jag vet 🙂

Så just nu springer jag i 120 samtidigt som jag trampar i vacuum och inte kommer någonstans alls. Lite som att ha den ena foten i en hink hett vatten och den andra i en hink iskallt. Då har man det i genomsnitt ljummet – jag kan inte påstå att jag har i  genomsnitt lagom mycket som rör sig. Jag känner mig mest splittrad och ganska förvirrad. Men det ger sig väl 😀

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

4 responses »

  1. Det ger sig säkert men det hindrar inte att det känns frustrerande när man är mitt uppe i allt! V har ju redan ordnat två studenter så man börjar lite smått känna sig rutinerad. Det hindrar dock inte att det är skönt att det är viloår i år!
    Lycka till med alla viktiga beslut och förberedelser!

  2. Jag såg fram emot en lugn vår, trodde jag. Sjuka beslut om att vi ska städa våra skrivbord innan v. 19 för fyra nya lärare ska komma till vår skola och då ska vi flytta runt och allt ska bli nytt. Inget syfte och inget mål med något. Jag blir tokig… Hoppas att allt ordnar sig för dig, 17 och resten av familjen. Våren är alltid så hektisk. När det blir juni så fattar man aldrig var tiden tog vägen…

  3. Det brukar ordna sig… men det känns förstås vansinnigt frustrerande att inte veta… Det är ju stooort också att resa bort… bo i en helt främmande familj och komma till ny skola.. i ett nytt land till på köpet… Man/ni vill ju säkert kunna ”läsa in er” på både familj (genom brev och så´nt) och skola innan det är dags… Kramar och hoppas att det löser sig myyycket snart. Och du lilla Pruddelutt får försöka med ”mindfulness” eller nå´t så du mår lite bättre också..och kan behålla lugnet. Kramar!

  4. Näe, det låter verkligen inte som om du hinner ha det ”lagom ljummet” alltför länge 🙂 Hoppas du hinner med att ta igen dig lite mellan varven!
    Studenten ja, har du några bra uppslag så blogga gärna om dem! Tips mottages tacksamt! Kram!

Kommentera

